طراحی نما کروی

طراحی بنا کروی
کره ها همیشه به عنوان یک شکل نسبتاً خارق العاده برای یک ساختمان دیده می شده اند. با این وجود کره از لحاظ هندسی کارآمدترین شکل موجود است - و نوآوری های فنی جدید بهره برداری از این پتانسیل را در عمل آسان می کنند.
از بین تمام اشکال هندسی رادیکال و مبتکرانه که ساختمانها می توانند تصور کنند ، مسلماً طراحی نما کروی عالی ترین نوع است. هیچ قانون کیهانی مبنی بر اینکه ساختمانها باید یک خطی باشند وجود ندارد و منحنی ها همان اندازه زاویه ها از ویژگی های معماری هستند. اما کره با اجازه دادن به شکل طبیعی آلی نسبت به هندسه های منطقی و متعامدی که معمولاً با معماری مرتبط می کنیم ، تصورات تصور شده ، تصویری و ساختاری از پیش تعیین شده در مورد ساختمانها را از بین می برد.
به همین دلیل است که بناهای کروی هم گول زننده و هم نادر هستند. و همچنین به همین دلیل است که پیشنهادهای اخیراً جدیدترین مکان تفریحی لندن ، تصور بسیاری را به خود جلب کرده است. MSG Sphere لندن قرار است یک مکان عظیم موسیقی داخلی با ظرفیت 23000 ساخته شده در پارک المپیک Queen Elizabeth باشد. با خواهر MSG Sphere در لاس وگاس ، که در حال حاضر ساخت آن در تابستان آغاز می شود ، دوقلو خواهد شد. هر دوی این مکان ها الگوی نمادین مدیسون اسکوئر شهر نیویورک را گسترش می دهند و توسط مالک آن ، شرکت مدیسون اسکوئر گاردن ، معروف به MSG در حال توسعه است. حداقل نسخه لندن به دنبال تکرار موفقیت شگفت انگیز O2 Arena با ظرفیت 20 هزار نفر است که محبوب ترین مکان موسیقی در جهان از نظر فروش بلیط است.
پروژه لندن در مراحل طراحی مفهومی خود است و حداقل یک برنامه ریزی برای برنامه ریزی تا پایان سال انتظار نمی رود. بنابراین جزئیاتی در مورد مقیاس ، ساختار یا مواد منتشر نشده است. حداقل از منظر معماری ، آنچه در حال حاضر به وضوح مشهود است - و آنچه می تواند تصورات عامه را به خوبی جلب کند - این است که این یکی از بزرگترین ساختمانهای کروی در جهان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *