طراحی ویلا هند

این دو ویلا مدرن و خیره کننده هند ، که توسط معمار موریک ایجاد شده است ، هر یک از آنها دارای طراحی ویلا با حیاط آرام در داخل خود هستند. یکی دارای ترکیبی از فضای سبز و کف چند بافت است که به عنوان مرز حفظ حریم خصوصی بین ورودی خانه و محل زندگی اصلی خانواده عمل می کند. مورد دوم دارای یک بدنه محوری آب است که وقتی به خانه می آیند ، از خانواده استقبال می کند و از مهمانان استقبال می کند. یک پل ارتباطی بین حجم زندگی در طبقه اول مشرف به استخر بازتاب و چمنزار و صفحه پروژکتور است که سرگرمی در فضای باز را فراهم می کند. این دو تور همچنین دارای فضاهای داخلی چشمگیر هستند که غرق در لوکس و ظریف معاصر هستند.


ویلا شماره یک با مساحت 7500 فوت مربع در حیدرآباد واقع شده است. این سازه از سیستم معماری سنتی شسترا هندو واستو پیروی می کند و به گونه ای ساخته شده است که متناسب با یک خانواده واحد باشد. طرح خط شمالی رو به جنوب یک طرح باز دارد. همسایگان در دو طرف شرقی و غربی در خانه هستند. بیرونی منزل مدرن و بتونی سفید از لوکس بودن پنهان محافظت می کند.


درست بیرون دروازه جلویی ، تخته سنگی است که نام خانه بر روی آن قرار دارد و به زبان هندی نوشته شده است. نامی که به خانه داده شده است 'Shanti Dham' ، به معنی 'یک مکان مقدس صلح آمیز'.

هنگامی که از دروازه فراتر رفت ، می توان فهمید که چرا خانه برای مکان داران خانه مکانی آرام و مقدس قلمداد می شود. ترکیبی از سادگی و لوکس بودن کم رنگ ، خانه را شکل می دهد و به خانواده این امکان را می دهد که زمین گیر و نزدیک به طبیعت باشند. این ترجمه مستقیم از شخصیت یک زوج خوش سفر و زیبا است.



درختی از محله همسایه در طراحی منظره ادغام شده است.



ویژگی اصلی خانه طراحی حیاط مدرن است که بین حیاط جلو و اتاق نشیمن قرار دارد. از آنجا که این یک نقشه رو به شمال با اصول وواستو است ، فضای زندگی باید در سمت شمال شرقی قرار گیرد. هرگونه ورود از ضلع شمال شرقی به نقض حریم خصوصی خانواده می انجامد ، بنابراین حیاط داخلی بین باغ جلویی و سالن به عنوان منطقه حائل معرفی شد.



طراحی حیاط از محوطه سازی طبیعی خانه احاطه شده است.



کف حیاط از قسمتهای بهم پیوسته کاشیهای جلوه چوبی ساخته شده است. تخته سنگ مرمر سفید ، سنگریزه و سنگهای طبیعی از Pondicherry. درهای پنجره سفارشی مرز را تشکیل می دهند که از قاب MS و چوب طبیعی تشکیل شده است.














دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *