بازسازي ساختمانهاي قديمي

بازسازي ساختمانهاي قديمي
بازسازی ساختمانهای قدیمی از قرن بیست و یکم ظهور کرده است. روش ساخت سنتی دارای نقایص بسیاری از جمله عدم فناوری دیجیتالی سازی و مدیریت اطلاعاتی سازی ، همکاری ضعیف و عدم توانایی ارزیابی کارایی بازسازی ساختمان است. نحوه سیستم سازی طرح اصلاح ساختمانهای قدیمی متمرکز شده است. در این مطالعه ، از مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در طراحی اصلاح ساختار قدیمی ساختمان استفاده شده و عملکرد شبیه سازی و تحلیل شده است. علاوه بر این ، آن را در ساخت و ساز عملی استفاده شد. یک ساختمان قدیمی در گوانگدونگ با استفاده از BIM به دو منطقه و یک حیاط تقسیم شد. اقدامات متقابل اصلاح مربوطه برای حل مشکلات ساختمان مطرح شد. سپس تجزیه و تحلیل شبیه سازی انجام شد. نتایج نشان داد که BIM می تواند در بازسازی ساختمان های قدیمی استفاده شود. استفاده از BIM در اصلاح ساختمانهای قدیمی می تواند نواقص روشهای سنتی طراحی را جبران کند و طراحی را بصری تر کند.
مصرف انرژی و منابع از قرن بیست و یکم به طور فزاینده ای جدی شده و به مسائل انرژی و محیط زیست توجه شده است. طبق آمار ، مصرف انرژی در صنعت ساختمان 50٪ است که باعث تأثیر زیادی بر مصرف منابع و آلودگی محیط زیست می شود. بازسازی ساختمانهای قدیمی می تواند موجب صرفه جویی در منابع شود که با مفهوم توسعه پایدار مطابقت دارد. روش سنتی ساخت و ساز نقایص بسیاری دارد. از این رو ، دانشمندان عمیقاً روش های بازسازی ساختاری را مطالعه کرده اند.

یونس و همکاران [3] روش بازسازی سه بعدی را برای مدل ساختمان قدیمی پیشنهاد کرد و با استفاده از فناوری تطبیق ویژگی ها ، ثبت تصویر و استنتاج دید تصویر ، بازسازی ساختاری ساختمان های قدیمی را طراحی کرد. لیو و همکاران [4] طرحی برای بازسازی ساختمانهای کارخانه های قدیمی بر اساس تجربه بازسازی ساختمانهای قدیمی کارخانه ها و شهرها ، ایجاد ساختار شاخص شاخص منافع جامع برای بازسازی ساختمانهای کارخانه های قدیمی در زمینه توسعه پایدار ، که مبانی نظری برای بازسازی شهرهای قدیمی و همچنین مرجعی برای حالت بازسازی. در این مطالعه ، از فناوری مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) برای طراحی بازسازی سازه های ساختمان های قدیمی استفاده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و روش تحلیل شبیه سازی عملکرد مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از BIM در طراحی بازسازی واقعی ساختمانهای قدیمی حاکی از آن است که BIM در طراحی بازسازی سازه ای ساختمانهای قدیمی قابل استفاده است و می تواند نواقص روش طراحی سنتی را که از اهمیت عملی طراحی بازسازی ساختمانهای قدیمی برخوردار است ، جبران کند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *