طراحی نما آجری

طراحی نما اجری
نصب روکش آجر بر روی یک دیوار خارجی
طراحی نما آجری جدید: این روزها تقریباً هرگز خانه ای با دیوارهای آجری محکم نیست. به احتمال زیاد دیوارهای معمولی با قاب چوبی که با روکش آجری یا سایدینگ آجر پوشانده شده اند ، بسیار زیاد است. استفاده از سایدینگ آجر به جای آجر جامد مزایای بسیاری دارد. دیوارهای قاب دار می توانند خیلی سریعتر از آجر ساخته شوند و حفره های قاب بندی آنها برای عملکرد بهتر انرژی عایق بندی می شوند. در همان زمان ، سایدینگ آجر همان نگهداری کم و مقاومت در برابر آب و هوا را دارد که آجر جامد و همچنین نمای متمایز آجر از کیفیت و ساخت را دارد. مهمتر از همه ، ساخت دیوار قاب دار با سایدینگ آجر بسیار کمتر از ساخت و ساز با آجر جامد است.
روکش آجری دو دسته گسترده دارد. سایدینگ آجری سنتی از آجرهایی با اندازه کامل تشکیل شده است که با ملات ریخته می شود و با اتصالات لنگر به دیوار قاب دار بسته می شود. آجرها با الگوهای مشابه با آجرهایی که برای ساخت آجر جامد استفاده می شود ، چیده می شوند ، بنابراین از لحاظ ساختاری دارای یک شکل است. با این حال ، سایدینگ آجر فقط یک لایه است و هیچ پشتیبانی ساختاری برای دیوار ایجاد نمی کند.
دسته دیگر روکش آجری اغلب آجر نازک یا کاشی آجری نامیده می شود. این قطعه از خشتهای باریک یا آجری بتونی مانند بسیار نازک تشکیل شده است که فقط حدود 5/8 تا 3/4 اینچ ضخامت دارند و باعث می شود آنها بیشتر شبیه کاشی و سرامیک باشند تا آجر ساختمانی. سایدینگ آجری نازک نیز مانند کاشی و سرامیک نصب می شود: با سطح ملات چسب یا نازک روی سطح دیوار چسبانده می شود. بعد از اینکه همه آجرها در جای خود قرار گرفتند ، نصب کننده به عقب برمی گردد و فضاهای بین آجرها را با ملات یا دوغاب پر می کند تا اتصالات ملات واقعی را شبیه سازی کند.
نصب روکش آجر سنتی در طراحی نما :
روکش آجری ساخته شده با آجر در اندازه کامل در بالای تاقچه ای که در دیوارهای پایه بتونی یا پایه های بتونی تعبیه شده است ، گذاشته می شود. پایه دیوار باید فلش شود تا از رطوبت در پشت آجر جلوگیری کند. دیوار قاب شده در پشت آجر با غلاف یا عایق خاص یا با روکش و تخته سه لا استاندارد و کاغذ ساختمانی پوشانده شده است. به طور معمول ، یک شکاف هوا 1 اینچی بین دیوار قاب شده و روکش آجر وجود دارد.
برای نصب روکش آجری ، سنگ تراش کار را با ماسوره کشیدن روی لبه پایه شروع می کند تا آن را برای دریافت اولین آجر آماده کند. سربها در انتهای دیوار نصب می شوند تا صفحات دیواری و ارتفاع مورد نظر را ایجاد کنند. همچنین تراز کردن دوره اول بسیار مهم است تا دروس زیر سطح خود را حفظ کنند
با قرار دادن اولین کوره در آجر ، سوراخ های گریه در بالای فلش چشمک می زنند. اینها باعث می شوند آب از دیواره خارج شود و به طور معمول با فاصله 18 تا 24 اینچ نصب می شوند.
آجر را می توان با الگوهای مختلفی از قبیل پیوند در حال اجرا ، پیوند معمولی ، پیوند انباشته شده و غیره انداخت. برای ایجاد اتصالات ملات ، روی هر آجر ملات زده می شود و به طور دوره ای اتصالات بیش از حد زیاد می شوند تا به آنها شکل نهایی داده شود به درستی آنها را برای مقاومت در برابر آب و هوا مهر و موم کنید. ملات باقیمانده با مالش سطح دیوار با برس پاک می شود.
با بالا رفتن روکش ، سازه آجری با اتصالات دیواری فلزی یا لنگرهای آجری در غلاف لنگر می اندازد. این قطعات معمولاً تکه های فلزی موجدار L شکل هستند که از طریق غلاف و به گل میخ های دیواره میخ می شوند. لنگرها هر چهار دوره نصب می شوند و از نظر افقی هر 2 فوت فاصله دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *