اصول طراحي خانه

اصول طراحي خانه
اصول طراحی خانه
یک خانه خوب طراحی شده از نظر بصری جذاب ، سازگار با محیط زیست و نیازهای فعلی و آینده کسانی را که در آن زندگی می کنند برآورده می کند. اصول طراحی چنین خانه ای فراتر از چیدمان فضا و ظاهر خانه است تا تأثیر آن را در محیط اطراف و محیط و همچنین دسترسی به خانه و میهمانان در نظر بگیرد.

اصول طراحی
اصول طراحی مشابه در همه زمینه های مربوط به ترتیب فضای فیزیکی یا مجازی و ظاهر بصری اشیا within در آن فضا یافت می شود. تعادل تضمین می کند که خانه شما یکدست به نظر نمی رسد ، اگرچه برای رسیدن به این هدف لازم نیست ساختمان متقارن باشد. نسبت مربوط به وسعت خانه نسبت به همسایگان ، محیط اطراف و تعداد افراد ساکن در آن است. تکرار اشکال و رنگ های داخل خانه باعث ایجاد ریتمی می شود که برای چشم آرامش بخش است. از کنتراست برای ایجاد تأکید استفاده کنید ، نقاط کانونی در بیرون و داخل خانه ایجاد می شود که توجه افراد را جلب می کند. گنجاندن تمام اصول طراحی منجر به وحدت ، احساس هماهنگی بصری و فضایی در سراسر خانه می شود.

اصول طراحی پایدار
اداره خدمات عمومی ایالات متحده رهنمودهای طراحی پایداری را ارائه می دهد که اثرات منفی ساخت و ساز بر روی محیط را کاهش می دهد بدون آنکه یکپارچگی ساختمان به خطر بیفتد. این اصول شامل استفاده از سایت زمین در حد بالقوه آن ، کاهش استفاده از انرژی غیر قابل تجدید و محافظت و صرفه جویی در مصرف آب است. استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست یکی از عناصر اصلی طراحی پایدار است و منجر به ایجاد محیط داخلی با کیفیت بالا برای ساکنان می شود. هنگام طراحی خانه خود ، به میزان نگهداری آن نیز توجه کنید.

طراحی جهانی
اصول طراحی جهانی رهنمودهایی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که محصولات و محیطها می توانند توسط افراد با هر توانایی جسمی مورد استفاده قرار گیرند. در طراحی یک خانه ، برنامه ریزی کنید که چگونه همه افراد از پیر و پیر در خانه می توانند از فضا استفاده کنند و انتخاب ها را براساس دامنه توانایی های فردی اعضای خانه در نظر بگیرید. پیچیدگی های غیرضروری را در طراحی خانه مانند بسیاری از پله ها از بین ببرید و از طراحی برای به حداقل رساندن خطرات موجود در خانه آگاه باشید.

اصل سازمان
طراحی خانه فرآیندی است برای ایجاد فضای زندگی مناسب برای محلی که در آن واقع شده است ، محله اطراف آن ، نیاز به فضای اعضای خانواده شما در حال حاضر و در آینده ، بدون اشاره به بودجه شما. با چنین اقدامی دستکاری ، پیروی از یک برنامه سازمانی متشکل از کلمات موفقیت شماست ، اطمینان از اینکه همه موارد مورد نیاز را پوشش می دهید. شما باید اسناد مختلفی را تهیه کنید که در آن جزئیات آنچه را که در کل از خانه و هر منطقه یا اتاق می خواهید ، بیان کنید. شما همچنین باید توجه داشته باشید که چگونه خانه خود را به بهترین وجه در زمین قرار دهید ، مراقب باشید که از هر گونه قوانین ساختمانی محلی پیروی کنید و اطمینان حاصل کنید که اندازه ، شکل و رنگ قسمت بیرونی خانه و محوطه سازی متناسب با محله شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *