انواع مختلف نما براي ساختمان تجاري

انواع مختلف نما براي ساختمان تجاري

انواع مختلف نما برای ساختمان های تجاری

نما ، برخلاف هر سیستم ساختمانی دیگر ، خصوصیات ظاهری و همچنین عملکرد برتر را به روشی ترکیبی می کند. این اغلب از نظر طراحی مهمترین جنبه است ، زیرا صدا را برای بقیه ساختمان تعیین می کند. اصطلاح “نما” می تواند به هر صورت عمدتاً عمودی یک پاکت ساختمان ، مانند یک دیوار خارجی اشاره داشته باشد. گاهی اوقات اصطلاح “نما” برای اشاره بیشتر به چهره های خارجی ساختمان ها که از نظر معماری تأکید خاصی دارند ، مانند طراحی تحمیل کننده ، دکوراسیون ، ورودی اصلی ساختمان و غیره استفاده می شود. نوآوری های تکنولوژیکی منجر به توسعه مصالح نمای صرفه جویی در انرژی شده است. این محصولات پیشرفته انرژی خورشیدی را جذب می کنند و در بسیاری از ساختمانهای تجاری و مسکونی به عنوان منبع ثانویه تولید برق مورد استفاده گسترده قرار می گیرند.
توسعه مصالح پایدار نما با قابلیت محافظت از ساختمانها در برابر شرایط محیطی مانند گرما ، باد و باران ، عامل اصلی رشد تقاضا است. نوع نمای مورد نظر شما از نظر زیبایی ساختمان و همچنین عملکردی برجسته ، نقش اصلی را ایفا می کند. انتظار می رود تقاضای محصول در ساختمانهای تجاری به دلیل نیاز روزافزون به اقدامات ایمنی و فضای بهتر در شرکتهای بزرگ و صنعت مهمان نوازی طی هشت سال آینده همچنان بالا بماند. در زیر انواع مختلف نما برای سازه های ساختمان آورده شده است.
نمای استیل:
انواع مختلفی از اجزای فولادی ممکن است در سیستم های نمای مدرن مانند ورق های فولادی و پانل های کامپوزیت (ساندویچ) ، پانل های کاست تخت و محکم با لبه های تاشو ، دیوارهای پر از فولاد سبک ، بخش های فولادی توخالی ، سیستم های پشتیبانی از شیشه های فولاد ضد زنگ ، چند مورد را نام ببرید. سیستم استيل نواع رنگها را ارائه می دهد و بافت های سطحی امکان پذیر است. همچنین بارهای وارد بر ساختار پشتیبانی را به حداقل می رساند. همچنین نصب در زمان های کمتر است. از آنجا که فولاد غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر آسیب در صفحات نما است. سطح بالایی از عایق حرارتی و صوتی را می توان تهیه کرد.
نمای قاب تابلویی:
نمای پانل توسط مولیون هایی در لبه های عمودی و ترانسوم در لبه های افقی قاب بندی می شود. مولیون ها و ترانس ها از نظر حرارتی شکسته می شوند تا از عبور سرما از طریق عنصر جلوگیری شود تا تراکم ایجاد نشود. دیوار کشی پرده ای واحد با وجود تقسیم و انتقالهای مختلف بر روی محیط صفحه قابل شناسایی است. تولید این اشکال ساختاری پس از ساخت قالب ، در مقادیر زیاد ارزان است.
نمای پرده ای:
دیوار پرده نام اصلی است که به سیستم های روکش فلزی سبک یا روکش های لعاب داده می شود که مستقیماً توسط یک قاب ساختاری پشتیبانی می شوند. در بعضی موارد ، ممکن است یک روکش سنگی یا یک فاشیای بزرگ کاشی کاری شده متصل شود تا ظاهر یک سیستم روکش یکپارچه بیشتر را داشته باشد. سیستم های پرده ای دیواری مجموعه ای از اجزای سازنده کارخانه هستند که یا به صورت پانل در کارخانه ساخته می شوند و واحدهای به هم پیوسته را به محل آورده و نصب می کنند (دیوار کشی پرده واحد) یا به عنوان اجزا به سایت آورده می شوند و بر روی ساختمان جمع می شوند دیوارکشی)
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *