بازسازی و مزایای آن

در سالهای اخیر ترجیحاً بیشتر در ساخت و ساز ساختمانهای جدید در بازسازی خانه و بازسازی ساختمان افزایش یافته است. برخی از دلایل این امر می تواند موارد زیر باشد:

دلایل قانونی ، به عنوان مثال اگر یک ملک یک ساختار محافظت شده است و چاره ای نیست جز نوسازی آن.

در دوران رونق ، آنقدر پول وجود داشت که مردم می توانستند صاحب خانه دوم شوند و پول خود را برای نوسازی خانه های قدیمی تر به قصد فروش برای سود یا اجاره سرمایه گذاری کنند.

1.1 بازسازی چیست؟

تعدادی تعریف برای بازسازی وجود دارد ، به عنوان مثال “بازسازی فرایند تعمیر و نگهداری عمده و تعمیر جزئی یک کالا ، از نظر زیبایی و مکانیکی است.”

تعریف بسیار گسترده ای از این اصطلاح “کار انجام شده برای یک ساختمان موجود” است. با این حال ، طرح های نوسازی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند و ممکن است به دلایل مختلفی انجام شوند.

تعریف دیگر برای بازسازی ، افزایش عمر مفید ساختمانهای موجود از طریق تطبیق فرمهای اساسی آنها برای تهیه نسخه جدید یا به روز شده از ساختار اصلی است.

مقدار کاری که برای دستیابی به این تعاریف ذکر شده در بالا مورد نیاز است ، در پروژه های مختلف بسیار متفاوت خواهد بود و به موارد زیر بستگی خواهد داشت:

وضعیت ساختار موجود

شکل و اندازه ساختار موجود

محل سازه

استفاده مورد نظر از ساختار

مقدار کار مورد نیاز سازه موجود برای امکان انطباق با مقررات فعلی ساختمان

بودجه کافی برای آثار

اینکه آیا می توان با خیال راحت کارها را انجام داد یا نه.

برخی از اصطلاحات دیگر ، که به جای استفاده می شوند ، و همچنین در رابطه با اصطلاح بازسازی ، عبارتند از:

تبدیل – ممکن است کاربری ساختمان تغییر کند اما ساختار به همان صورت باقی بماند.

نوسازی – فرآیند بازیابی یا بهبود ساختار

مرمت – فرآیند بازگرداندن ساختمان به حالت اولیه

مقاوم سازی – استفاده از سیستم های جدید و مدرن در یک ساختمان موجود.

تعریف بازسازی دشوار است زیرا می تواند شامل یک یا همه عناصر فوق باشد ، اما با ادامه پایان نامه ، جنبه های مختلفی از بازسازی وجود خواهد داشت ، بنابراین منجر به درک بیشتر این اصطلاح می شود.

1.2 مزایای بازسازی:

1.2.1 در دسترس بودن ساختمانهای مناسب برای نوسازی

پیشرفت در سبک زندگی مدرن ، از نظر کار و اوقات فراغت ، باعث شده است تعداد بیشتری از ساختمان ها از رده خارج و مازاد بروند. در واقع این تعداد زیادی ساختمان ایجاد کرده است که برای پروژه های نوسازی یا حتی تبدیل متناسب با کاربری های جدید ایده آل هستند.

1.2.2 کیفیت ساختمانهای مناسب برای نوسازی:

در بسیاری از موارد ، ساختمانها از نظر ساختاری مناسب و ساخته شده اند ، این امر برای برخی از افراد به عنوان یک عامل تعیین کننده در مورد نوسازی است. هرگز نباید در مورد كتاب قضاوت كنید كه این كلمه عبوری است اما اغلب كتابی با جلد ضعیف هرگز باز نمی شود. با این وجود در برخی موارد که ساختمانها به طور دقیق بررسی می شوند و توسعه دهندگان و خریداران بالقوه با ساختمانهایی با ساخت و ساز و از نظر ساختار مناسب سروکار دارند. این ساختمانها به نوبه خود مبنای کاملی برای نوسازی انجام می شوند.

1.2.3 دوره توسعه کوتاه تر:

     یکی از اصلی ترین مزایای بازسازی ساختمان قبل از ساخت کاملاً جدید این است که در بیشتر موارد ، در مدت زمان بسیار کوتاهتری ، محل اسکان جدید در دسترس است.

اگر برای تخریب و ساخت و ساز کامل یک سازه به جای مرمت ، برنامه ریزی شود ، به طور کلی مدت زمان طولانی تری برای انجام این سازه طول می کشد.

این ممکن است همیشه وجود نداشته باشد ، به عنوان مثال ، اگر ساختمان باید از نظر ساختاری تغییر کند و همچنین اگر ساختمان ناپایدار باشد ، می تواند اثبات کند که تخریب و ساخت و ساز جدید بهترین گزینه است زیرا نوسازی ساختمان مانند این بسیار وقت گیر و گران است.

به طور کلی ، اعتقاد بر این است که در بیشتر موارد زمان صرف شده برای یک کار نوسازی (از جمله برنامه ریزی قبل از قرارداد و مجوز برنامه ریزی) فقط نیم تا سه چهارم از زمان است که برای تکمیل ساخت و ساز جدید و تخریب مورد نیاز است.

به دلیل صرفه جویی در وقت برای بازسازی این سازه ، پاداش های مالی از جمله: دوره کوتاهتر توسعه ، هزینه تأمین مالی طرح را کاهش می دهد و همچنین مشتری ساختمان را زودتر دریافت می کند و در عوض زودتر از اجاره و غیره درآمد کسب می کند

1.4 مجوز برنامه ریزی همیشه لازم نیست:

یک جنبه مثبت بزرگ در بازسازی خانه یا ساختمان این است که به عنوان مثال در برخی شرایط نیازی به اجازه برنامه ریزی نیست. طبق قانون برنامه ریزی و توسعه 2000 ، برای “توسعه” اجازه برنامه ریزی لازم است. با این حال ، بخش 4 (ح) قانون بیان می کند که “انجام کارهایی برای نگهداری ، بهسازی یا تغییر در هر ساختمانی که فقط فضای داخلی ساختمان را تحت تأثیر قرار دهد یا از نظر ظاهری ساختمان تأثیر مهمی نداشته باشد” توسعه را تشکیل نمی دهد “.

آثاری از این دست توسعه محسوب نمی شوند. بنابراین اگر یک خانه یا ساختمان در داخل مرمت شده و هیچ کاری در نمای خارجی خانه انجام نشده باشد ، ممکن است نیازی به گرفتن مجوز برنامه ریزی برای کارها نباشد.

البته این استثنا نیز در این قانون وجود دارد ، مانند آنچه در بخش 4h قانون ذکر شده است که اگر طبقه کاربری ساختمان تغییر کند ، مجوز برنامه ریزی لازم است. به عنوان مثال اگر کسی تصمیم بگیرد که می خواهد فضای داخلی خانه را برای تبدیل شدن به یک فروشگاه یا میخانه نوسازی کند اما هیچ کار خارجی انجام نمی شود ، هنوز مجوز برنامه ریزی لازم است.

1.5 مقدار زیادی از سازه های موجود برای نوسازی:

به دلیل پیشرفت های مداوم در فن آوری ، طراحی ، کیفیت ، ظاهر و عملکرد در صنعت ساختمان ، خواسته های مردم برای خانه ها و املاک نیز با رشد بازار باعث شده است که بسیاری از ساختارهای موجود در این مناطق رها ، منسوخ و زائد باشد. از آنجا که اکثر این خانه ها و ساختمان ها از نظر ساختاری مناسب بوده و در مکان های عالی ساخته شده اند ، فرصت های بالقوه زیادی را برای عموم مردم برای انجام پروژه های نوسازی فراهم می کنند.

هنگامی که اعتقاد بر این بود که لازم است به شهرها و شهرها نقل مکان کنید تا بتوانید به همه چیز مانند مغازه ها ، کارخانه ها ، امکانات رفاهی و غیره نزدیک شوید ، و به همین دلیل بسیاری از مردم تصمیم به ترک حومه و نزدیک شدن به شهرها گرفتند. این باعث شد بسیاری از املاک در حومه روستا خالی بماند. امروزه اما زمان تغییر کرده است و مردم در تلاشند تا از همه شلوغی شهرها و شهرها دور شوند و در عوض به آرامش و آرامش حومه شهر بروند. تعداد زیادی از املاک متروکه در حومه شهر فرصت های ایده آلی برای بازسازی املاک در خانه های مدرن در محیط های دوست داشتنی و قیمت بسیار پایین تر از تخریب و بازسازی فراهم می کند.

1.6 جنبه های زیست محیطی:

همانطور که همه می دانیم ، این روزها دائماً در مورد اثرات ، مشکلات و نگرانی های گرم شدن کره زمین می شنویم. کارشناسان مرتباً به ما می گویند که به دلیل مصرف زیاد انرژی در جهان ، ما برای استفاده مجدد ، جایگذاری مجدد و چرخه مجدد منابع فعلی خود به مراتب بیشتر نیاز داریم تا میزان استفاده از منابع انرژی خود را کاهش داده و کند کنیم. گرم شدن کره زمین

هر زمان که یک ساختمان بازیافت می شود ، با ترمیم مجدد به جای تخریب و بازسازی سازه ، با جلوگیری از نیاز به استخراج مواد اولیه و تبدیل آنها به یک ساختمان جایگزین ، مقدار زیادی انرژی صرفه جویی می شود. به عنوان مثال بازسازی مقیاس کوچک هنگامی که ساختار موجود و پاکت ساختمان خارجی حفظ شود ، به وضوح بیشترین صرفه جویی در انرژی را به همراه خواهد داشت ، اما حتی با بازسازی شدیدتر ، که در آن بازسازی در مقیاس بزرگتر انجام می شود که شامل جنبه های ساختاری است و بازسازی برگ بیرونی بیشتر به میزان قابل توجهی کمتر مصرف می شود منابع انرژی بیش از انتخاب برای تخریب و بازسازی است.

حتی اگر این فقط در مقایسه با کل مصرف انرژی صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار کم به نظر برسد ، اما اگر بسیاری از پروژه ها به جای تخریب و بازسازی ، بازسازی شوند ، می توان در مصرف انرژی زیادی صرفه جویی کرد.

1.7 مزایای زیبایی شناسی / معماری:

یکی دیگر از مزایای انتخاب پروژه بازسازی مزایای زیبایی و معماری است که می تواند در صورت انتخاب ساختمانهای قدیمی قدیمی برای نوسازی به دست آید. دلیل این امر این است که بسیاری از خانه ها و ساختمانهای قدیمی با مصالح بسیار گران قیمت ، مواد طبیعی ، کیفیت بالا و کار ماهر ساخته شده اند. همه این عوامل به نمای بسیار جذابی در نمای خارجی و داخلی ساختمان کمک می کنند. نمونه ای از کیفیت معماری که یک ساختمان قدیمی دارد این است که خانه ای قدیمی را می بینید ، در حالی که برگ بیرونی خانه با استفاده از سنگ آهک تراش خورده ساخته شده است

اگر پروژه مرمت و بازسازی در خانه یا ساختمانی انجام شود که قبلاً دارای خصوصیات بسیار زیبا از نظر معماری و زیبایی باشد

طرز کار ماهر

مبلمان و اتصالات عتیقه

نمای بسیار جذاب

در مجاورت سایر خصوصیات جذاب معماری

مواد گران قیمت

سپس این ویژگی ها همراه با انجام صحیح کار مرمت ، می توانند در پایان کارها به ارزش مالی خانه یا ساختمان اضافه کنند.

1.8 هزینه مالی مربوط به پروژه بازسازی.

در پروژه های نوسازی ، هزینه کلی تأمین اعتبار طرح اصلی عمدتا به عوامل زیر بستگی دارد.

هزینه کارهای بازسازی

مدت زمان اجرای طرح

سطح نرخ بهره غالب در زمان اجرای طرح

همانطور که می دانیم هزینه مالی هر نوع پروژه ساختمانی از اهمیت زیادی برخوردار است ، بنابراین در یک پروژه نوسازی جنبه مالی می تواند یک مزیت عمده نسبت به سایر گزینه ها داشته باشد. در تعداد زیادی از پروژه های نوسازی ، کل سود قابل پرداخت برای پول قرض گرفته شده بسیار کمتر از آن است که برای یک ساختمان جدید به دلیل هزینه های کلی پایین تر و دوره های کوتاه تر توسعه پروژه های نوسازی و نوسازی. به دلیل روشی که نرخ بهره در یک یا دو سال گذشته در حال افزایش است ، انتخاب یک گزینه نوسازی بسیار ارزان تر است

1.9 در دسترس بودن زیرساخت های موجود:

هنگامی که یک پروژه بازسازی در حال انجام است ، در بسیاری از موارد ، پیمانکاران می توانند از زیرساخت های موجود استفاده کنند ، مانند:

خدمات آب

برق

شبکه گاز

اتصال فاضلاب

کابلها و مخابرات

این زیرساخت ها در دسترس نخواهند بود اگر به عنوان مثال یک ساخت جدید در یک سایت با زمینه سبز انتخاب شود. در دسترس بودن این زیرساخت ها می تواند از نظر اقتصادی برای مشتری بسیار سودمند باشد زیرا نیازی به نصب خدمات فوق الذکر نیست.

به غیر از پس اندازهای مستقیم مالی که حاصل می شود ، پس اندازهای غیرمستقیمی نیز وجود دارد که باید انجام شود ، از جمله اینکه دوره توسعه به دلیل زیرساخت هایی که در حال حاضر وجود دارد ، بیشتر کوتاه می شود در حالی که اگر هیچ زیرساختی وجود ندارد ، این پس انداز زمان در دسترس نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *