تفاوت بين طراحي ويلا سنتي و مدرن

علت بازسازی چیست؟ چرا باید بازسازی کنیم؟
تفاوت بين طراحي ويلا سنتي و مدرن :
در مورد خرید یا ساخت ويلا ، یکی از اولین تصمیماتی که می گیرید این است که می خواهید ويلا شما به چه سبکی باشد. تفاوت بین ويلاهاي مدرن و سنتی فراتر از آن چیزی است که چشم نواز است. در اینجا برخی از ویژگیهای اصلی تعریف این دو سبک محبوب آورده شده است.

مدرن یا سنتی: چه معنایی دارد؟
مردم اغلب از اصطلاحات "سنتی" و "مدرن" به عنوان مترادف قدیمی و جدید سواستفاده می کنند. در حقیقت ، معماری مدرن و سنتی بیش از سن دارد. در حقیقت ، برخی از ويلاهاي مدرن تقریباً صد سال قدمت دارند و بسیاری از خانه های نوساز سبک سنتی را دارند.
اصطلاح "سنتی" برای طیف وسیعی از سبک های خانه سازی استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. به طور کلی ، هرگونه تأثیرگذاری در منازل از سبک های تاریخی ، مانند معماری ویکتوریایی ، استعماری ، صنعتگر یا نئوکلاسیک ، می تواند در گروه یک ويلا سنتی قرار گیرد.
اگرچه منشأ این سبک ها متفاوت است ، اما خانه های سنتی چندین ویژگی مشترک دارند. این ویژگی ها شامل ایوان های بزرگ و باز با تیرها و تیرهای برآمدگی ، لبه دار و سقف بلند و نوک تیز با یک یا چند شیروانی است. آنها از مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر ، چوب ، گچ ، گچ و سنگ استفاده می کنند.
از طرف دیگر ، معماری مدرن آن شکوفایی کلاسیک را به نفع یک طرح ساده و تمیز رد می کند. در جاهایی که خانه های سنتی با جزییات ظریف آراسته شده اند ، خانه های مدرن ریزه کاری ها را دور می کنند تا ساختار اصلی بتواند حرف اول را بزند. بسیاری از خانه های مدرن از سقف تخت یا شیب کم ، خطوط مستقیم و نمای بیرونی تمیز با بافت کم و بدون بافت بهره می برند. در ساخت و ساز مدرن از مصالح ساختمانی پیشرفته تر و پیشرفته تر مانند فولاد مسلح ، بتن و پلاستیک استفاده می شود.
خانه های سنتی اصیل (آنهایی که در قرن نوزدهم و اوایل قرن 20 ساخته شده اند) عمدتا در مراکز شهرها و محله های باسابقه یافت می شوند. با این حال ، بسیاری از خانه های نوساز به منظور تقلید از ساخت و سازهای سنتی طراحی شده اند. اگرچه این خانه ها سنتی به نظر می رسند ، اما اغلب از مواد مدرن تر و حساسیت های طراحی داخلی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *