سنگ طراحی نما

طراحی نما
استفاده از سنگ طبیعی به عنوان روکش نما پیشرفت فنی زیادی را در طی سالها نشان داده است. امروزه ، سیستم های جدید ساختمانی نصب آن را تسهیل کرده و عملکرد آن را افزایش می دهند. 3 نوع سیستم نمای سنگی که در حال حاضر در معماری استفاده می شوند را بررسی کنید!
سنگ طبیعی به دلیل دوام ، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین موادی است که روی دیوار خارجی استفاده می شود. عملکرد نمای سنگ با روند بدست آوردن ساختمان تعیین می شود که شامل مراحل طراحی ، ساخت و عمر مفید است. نگاهی به این 3 نوع سیستم نمای سنگی بیندازید:
1. دیوار سنگی ماسونی
دیوار سنگ تراشی قدیمی ترین سیستم های ساختمانی است. از آن برای ساختمانها ، بناهای تاریخی ، شهرها و مجسمه ها در سراسر جهان استفاده می شده است. سازه هایی با دیوارهای سنگ تراشی از دوام و مقاومت ذاتی این ماده بهره مند می شوند. انواع زیادی از سنگ تراشی با استفاده از اشکال و اندازه های نامنظم ساخته شده است. سنگ تراشی های سنتی دارای دیوارهای تحمل کننده بودند اما از سنگ طبیعی نیز می توان به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از آجر یا انواع دیگر دیوارها استفاده کرد.
2. سنگ سنگ
با اختراع بتن مسلح ، دیوارهای خارجی ساختمانها نازک تر شدند. بنابراین سنگ طبیعی به دلیل دوام و نیازهای نگهداری پایین به عنوان ماده روکش نما به دیوار پشتیبان استفاده شد. در این نوع نماها ، سنگ طبیعی با ملات یا با تثبیت مکانیکی نصب می شود. STONEPANEL ™ ، ساخته شده توسط CUPA GROUP ، یک سیستم روکش سنگ طبیعی است که در سراسر اروپا مجاز است. تنها پانل دارای گواهینامه نصب خارجی از قطعات سنگ طبیعی سوار بر پایه سیمان تشکیل شده و با مش فایبرگلاس تقویت شده است تا از جدا شدن آنها جلوگیری شود.
3. نمای سنگی هواکش
دیوارهای سنگی تهویه شده برای غلبه بر ضعف عدم تهویه مواد متراکم یک دیوار عایق بندی نشده ساخته شده اند. این سیستم نما عایق و تهویه ساختمان را فراهم می کند. در این حالت ، یک جدایی فیزیکی بین نمای خارجی و دیوار داخلی ساختمان وجود دارد. این یک حفره باز را ایجاد می کند که امکان تبادل هوای موجود بین دیوار و روکش خارجی را فراهم می کند. در صورت مرطوب شدن نمای سنگ طبیعی ، با کمک این تهویه می تواند خشک شود. نمای سنگی تهویه شده را می توان مستقیماً به دیوار خارجی با تثبیت فلز لنگر انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *