طراحي ويلا با استخر سرپوشيده

طراحي ويلا با استخر سرپوشيده
ایده های مدرن طراحي ويلا با استخر سرپوشيده
استخر روباز در منطقه منبع سرگرمی است. می توانید تفریح ​​و استراحت زیادی داشته باشید. بنابراین تمام خانواده می توانند احساس راحتی و رضایت فوق العاده کنند. با این حال ، اگر هوا مناسب نباشد ، لذت آن غیرممکن است. به همین دلیل برخی از افراد به دنبال گزینه "تعطیلات با استخر داخلی" هستند. امروز ، ما چگونگی این امکان را نشان خواهیم داد. طراحی مدرن در حال تبدیل شدن به یک روند است. 

مراحل ساخت استخر در ويلا:
1: خاک برداری
مرحله اول در ساختن استخر خاک برداری است که به کمک ماشین های مخصوص حفاری انجام می شود. عمق استخر تاثیر مستقیمی با اندازه خاکبرداری استخر دارد و هرچه عمق استخر بخواهيد بيشتر باشد ،خاک برداری بیشتری انجام می شود.
2: شیب استخر
این مورد هم با توجه به عمق استخر در نظر گرفته می شود و دو نوع کم عمق و عمیق دارد. استخرهای خانگی معمولا از حالت کم عمق به عمیق می روند که این ویژگی کمک می کند افرادی که قصد شنا کردن به صورت حرفه ای و جدی ندارند، راحت تر بتوانند از بودن در این فضا لذت ببرند.
مرحله سوم: آرماتور بندی و بتن ریزی
پس از شیب بندی، نوبت به بتن ریزی کف استخر است. سطح استخر را با کمک بتن پوشش دهید و پس از آن، با استفاده از میلگرد به صورت بافت های مرتب و در هم تنیده، کف و دیواره استخر را آرماتور بندی کنید.
مرحله چهارم: لوله کشی استخر
لوله کشی استخر از آن دست کارهایی است که حتما باید توسط متخصصان انجام شود. کوچک ترین اشتباه در انجام لوله کشی، در آینده منجر به ایجاد دردسرهای سخت و پرهزینه خواهد شد. بنابراین این مرحله را جدی گرفته و حتما از متخصصین کمک بگیرید.
مرحله پنجم: تاسیسات و روشنایی استخر
سیم کشی و کابل بندی هایی که نورپردازی استخر به کمک آن ها صورت می پذیرد، در این مرحله از کار انجام می شود. یک استخر خانگی جذاب و مدرن استخری است که نورپردازی داخل و اطراف آن به بهترین و شیک ترین حالت ممکن انجام شود.
مرحله ششم: موتور خانه استخر
یکی از مهم ترین مراحل در معماری استخر، ایجاد موتور خانه و نصب تجهیزاتی است که آب استخر، گرمای آب و تصفیه آب را انجام می دهند. این تجهیزات اگر به خوبی نصب و اجرا نشود، استخر شما قابل استفاده نخواهد بود. این تجهیزات معمولا یک متر پایین تر از کف استخر تعبیه شده و تاثیر زیادی در کیفیت آب استخر دارد.
مرحله هفتم: بتن ریزی و تعیین شیب نهایی
مرحله بتن ریزی، یکی از مراحل مهم و در عین حال حساس در ساخت و اجرای استخر خانگی است. در این مرحله، تمام کف استخر از بتن و بلوک های بتنی پوشیده شده و حفره های موجود در استخر با کمک این مواد پوشیده می شود. با بتن ریزی دوباره، شیب نهایی استخر تعیین می شود.
مرحله هشتم: پوشش دیواره های استخر
پس از اینکه کف استخر خشک شد، نوبت به دیوارهای استخر می رسد. دیواره استخر نیز با استفاده از بتن و بلوک های بتنی می توان پوشش داد.
مرحله نهم: آب بندی استخر
پس از اینکه تمام مراحل فوق انجام شد، نوبت به آب بندی استخر می رسد. آب بندی آخرین کاری است که قبل از نصب کاشی در استخر بایستی انجام داد. این مرحله اگر به درستی انجام نشود، در واقع استخر قابلیت استفاده نداشته و نخواهید توانست از آن استفاده نمایید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *