طراحي ويلا گرد

طراحي ويلا گرد

مزایای طراحي ويلا گرد

1. انرژی کمتر مجسم شده
از هر شکلی ، یک دایره کوتاهترین مرز را نسبت به مساحت خود دارد. یک خانه گرد طول دیواره کمتری دارد ، بنابراین برای ساخت آن مواد کمتری لازم است. 15 – 20٪ ماده کمتری برای ایجاد ساختمان با همان اندازه در مقایسه با یک طرح مستطیلی مورد نیاز است …
2. مصرف انرژی بیشتر
از آنجا که یک خانه گرد در مقایسه با یک ساختمان مستطیل شکل دارای سطح کمتری نسبت به فضای کف است ، این بدان معنی است که با کاهش فضای در معرض هوای خارج ، برای گرم کردن و خنک کردن فضای داخلی انرژی کمتری لازم است. خانه های گرد نیز آیرودینامیکی هستند و بنابراین پیش نویس های کمتری را پذیرفته اند.
3. مقاوم در برابر زلزله و باد
یک خانه گرد دارای ده ها نقطه بهم پیوسته است که ترکیبی منحصر به فرد از انعطاف پذیری و مقاومت را در اختیار شما قرار می دهد – ویژگی هایی که باعث می شوند در هنگام زلزله به مراتب از ساختمان های مستطیلی مستحکم تر باشند. بادها و امواج سونامی به جای گیر افتادن در گوشه و کنار ، به طور طبیعی در اطراف یک ساختمان گرد حرکت می کنند. سقف گرد نیز از “طرح ریزی هوا” در جایی که بادهای شدید می تواند ساختار سقف را از ساختمان بلند کند ، جلوگیری می کند
4. ساخت ارزان تر
طراحي ويلا  گرد به طور قابل توجهی کمتر از خانه های مستطیل شکل است. آنها از مواد کمتری برای همان سطح کف استفاده می کنند و ساخت آنها سریعتر است. سطح خارجی پایین نیز به این معنی است که ويلا گرد ارزان تر است.
5. آکوستیک بهتر
امواج صوتی هنگامی که به دور یک ساختمان می پیچند ، پراکنده می شوند و بدین ترتیب فضای داخلی را در برابر صداهای بلند خارج محافظت می کنند. این منحنی همچنین صداهای داخل ساختمان را نرم می کند ، بنابراین یک خانه گرد بهترین مکان برای استراحت یا معاشرت و گوش دادن به موسیقی است.
7. حداکثر روشنایی روز و انرژی خورشیدی
در طول روز حتی در معرض نور مطلوب و نور خورشید قرار خواهید گرفت. همانطور که در هر زمان پرتوهای خورشید عمود بر دیوار خارجی خانه گرد است.
 
 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *