طراحی سالن زیبایی

مشاوره، نظارت و طراحی سالن زیبایی بر اساس آخرین ضوابط و استانداردهای اماکن توسط گروه مهراز بنا

طراحی سالن زیبایی

دکوراسیون سالن زیبایی:

آشنایی با انواع دکوراسیون سالن زیبایی به شما کمک می کند تا سالن زیبایی خود را از نظر شکل ظاهری ارتقا بخشید و یا اگر در فکر تاسیس آرایشگاه هستید از ایده های خوب بهره بگیرید و با دقت به دیزاین و طراحی دکوراسیون سالن زیبایی خود بپردازید. همانطور که می دانید آرایشگری امروزه تبدیل به یکی از شغل های اصلی و مدرن در دنیا شده و شرط موفقیت در این کار بعد از حرفه ای بودن، داشتن یک سالن زیبایی با دکوراسیونی جذاب و شیک می باشد.
طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی زنانه نقش مهمی در انجام صحیح کارها و بهبود شرایط داخلی سالن زیبایی دارد.
یکی از نکات مهم و قابل توجه برای طراحی دکوراسیون داخلی سالن های توجه به نیاز ها و قوانین کلی چیدمان این فضا می باشد. علاوه بر این، انتخاب دکور مناسب و شیک اهمیت زیادی در جذب و رضایت مشتری خواهد داشت و دکوراسیون طراحی شده بهتر است که مورد پسند مشتری نیز واقع گردد.

 

گروه معماری مهراز بنا با ارائه قیمت های منصفانه برای طراحی و اجرا سالن زیبایی در خدمت کارفرمایان محترم می باشد.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به ما پیام بدهید

خدمات مهندسین مشاور مهراز بنا در طراحی سالن زیبایی:

  • مشاوره رایگان و بازدید از محل پروژه

  • طراحی نقشه های معماری و لکه گذاری دو بعدی بر اساس ضوابط و نیازهای کارفرما

  • طراحی نقشه های سه بعدی و جزئیات

  • طراحی نقشه های تاسیسات برقی و مکانیکی

  • طراحی نورپردازی داخلی 

  • تطبیق تمامی نقشه ها و رفع ایرادات احتمالی طراحی

  • تهیه نقشه های شاپ و نقشه های فاز 2 اجرایی

    مشاوره در اجرا و نظارت عالیه و اجرای پروژه در صورت نیاز ( فاز 3)

طراحی سالن زیبایی

چنانچه برای طراحی سالن زیبایی خود نیازمند مشاوره و کارشناسی هستید همین حالا با ما تماس بگیرید.

ما در گروه مهراز بنا سعی داریم مجموعه شما را با جدیدترین متدهای طراحی و بر اساس نظرات و سلیقه شما باز آفرینی کنیم

طراحی سالن زیبایی

عناصر تاثیرگذار در طراحی داخلی دکوراسیون سالن زیبایی:

در شغل آرایشگری علاوه بر کیفیت بالای خدمات و رعایت اخلاق کاری، محیط کار نیز باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد، این موضوع به خصوص برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور کلی ایجاد مکانی آرامش بخش و دوست داشتنی منجر به جذب مشتری ها و تبدیل شدن آنها به مشتری های ثابت می شود، اگر شما نیز یکی از آرایشگرهای حرفه ای هستید که می خواهید محیطی جذاب و زیبا در سالن خود ایجاد کنید با ما همراه باشید تا با انواع دکوراسیون سالن زیبایی آشنا شوید، با این ایده ها می توانید طراحی دکوراسیون سالن زیبایی کوچک یا بزرگ خود را به تنهایی و یا با کمک یک مشاور طراحی داخلی، به بهترین شکل انجام دهید. برای طراحی انواع دکوراسیون سالن زیبایی در درجه اول باید آنچه را که در نظر دارید و با توجه به سلیقه و علایق خودتان اجرایی کنید که البته طراحی باید به گونه ای باشد که به جذب بیشتر مشتری منجر شود و یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید رنگ های استفاده شده در طراحی سالن است، معمولا ترکیبی از رنگ های شاد و کمرنگ و یا خنثی می تواند در جلب نظر مشتری نقش بسزایی داشته باشد، بعد از اینکه رنگ آرایشگاه مشخص شد نوبت به تجهیزات آن می رسد که باید با رنگ های سالن هماهنگی داشته باشند.

بخش ها و تجهیزات مختلف سالن های زیبایی:

قبل از طراحی دکوراسیون سالن زیبایی باید ابتدا به این موضوع که سالن مورد نظر چه خدماتی را ارائه می دهد، توجه کرد و سپس به ایده پردازی و طراحی سالن پرداخت، سالن های زیبایی خدمات متفاوتی را ارائه می دهند و از بخش های مختلفی تشکیل می شوند که عبارتند از بخش مدیریت و یا پذیرش، سالن انتظار، میکاپ، بخش خدمات ناخن، میکاپ عروس، اتاق ماساژ و اپیلاسیون و همچنین بخش خدمات پوست و مو که با توجه به این بخش ها باید به طراحی داخلی آرایشگاه پرداخت. تجهیزات آرایشگاه نیز نقش اساسی در طراحی دکوراسیون آن دارند و باید در جای مناسب و در رنگ های مناسب مورد استفاده قرار گیرند، میز و صندلی، آینه ها، مبلمان، سرشویی و بسیاری موارد دیگر از جمله این تجهیزات هستند.

مراحل ارائه خدمات طراحی سالن زیبایی:

مطالعات فاز صفر پروژه

بازدید از پروژه و بررسی الویتهای کارفرما برای شروع طراحی و انتخاب سبک مورد نظر و تخمین ظرفیت ها مورد نیاز کارفرما برای شروع طراحی

لکه گذاری اولیه

طراحی نقشه های معماری و لکه گذاری دو بعدی بر اساس ضوابط و نیازهای کارفرما در مرحله اول و قبل از طراحی جزئیات

طراحی فاز یک معماری

شروع طراحی جزئیات و دکوراسیون داخلی و طراحی تاسیسات برقی و مکانیکی و پیش بینی تداخل تاسیسات قبل از اجرا

تهیه نقشه های اجرایی

ارائه نقشه های اجرایی و نور پردازی و تهیه نقشه های شاپ برای شروع اجرا

دکوراسیون سالن های زیبایی به سبک کلاسیک:

سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی دارای ویژگی های خاص و منحصر بفردی می باشد. دیوار ها و سقف های گچ بری شده ، حضور مبلمان هایی که عمدتا چوبی هستند. وسایل دکوری از جنس چوب و حکاکی شده ، سقف های بلند در این سبک ، پرده  های خاص و در بیشتر موارد با طراحی خاصی ، همچنین استفاده از رنگ طلایی ، کرم ، قهوه ای و سفید فضایی سرشار از آرامش را برای فضا به وجود می آورد . سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی سرشار از نظم  ها و تقارن می باشد.
در سبک کلاسیک به جزئیات توجه بسیاری می شود و دیوارها و سقف ها تماما گچ بری شده و از مبلمان چوبی استفاده می شود، در طراحی انواع دکوراسیون سالن زیبایی به این سبک از وسایل دکوری چوبی حکاکی شده، بسیار استفاده می شود و چنین سبکی در مکان هایی که دارای سقف های بلند هستند، قابل اجرا می باشد و باید توجه داشته باشید که پرده ها در سبک کلاسیک اهمیت ویژه ای دارند و باید از پرده های مخصوص این سبک برای آرایشگاه خود استفاده نمایید.  به طور کلی چنین فضاهایی بسیار آرامش بخش هستند و همین موضوع یکی از دلایل مهم برای جذب مشتری است، این سبک هم به مانند سبک فاخر ویکتوریایی در فضاهای بزرگ و با بودجه کافی قابل اجرا می باشد.

طراحی سالن زیبایی
طراحی سالن زیبایی

دکوراسیون سالن زیبایی به سبک مدرن:

دکوراسیون به سبک مدرن در واقع ایجاد فضایی خلوت و ساده است. همچنین استفاده از اشکال انتزاعی (در طبیعت موجود نیست و ساخته ذهنی است) عنصر تزیینی در این سبک استفاده نمیشود و در صورت استفاده بسیار کم و محدود است . مهمترین ویژگیهای این سبک استفاده از شکلهای هندسی زاویه دار، میزهای سبک مدرن مربع شکل و کوتاه ، مبلها شکل ساده تری دارند معمولاً از چرم استفاده می شود یا اینکه تمام پارچه، هستند.

طراحی به سبک مدرن برای انواع دکوراسیون سالن زیبایی امکان پذیر است و مهم نیست که فضای موجود بزرگ است یا کوچک، این سبک در نهایت منجر به ایجاد فضایی خلوت و ساده می شود که بسیار دوست داشتنی است و طرفداران زیادی هم دارد، امروزه سبک های مدرن در دکوراسیون داخلی در بین همه مردم محبوب است و افراد از حضور در محیط های آرام و خلوت بسیار لذت می برند. در طراحی به سبک مدرن بر خلاف دو سبک دیگر از وسایل دکوری و تزئینی استفاده نمی شود و تا جایی که بتوان باید محیط را ساده و خلوت نگه داشت و از مبلمان ساده و رنگ های روشن و خنثی و در موارد بسیار کمی از رنگ های تیره استفاده کرد. در این سبک می توان از گیاهان تصفیه کننده هوا نیز استفاده کرد و طبیعت را به محیط آرایشگاه آورد و نوعی سبک روستیک مدرن ایجاد نمود

سالن های زیبایی شامل چه بخش هایی می شود؟

سالن زیبایی در قسمت دکوراسیون به طور کلی دارای دو بخش است ،بخش اول شامل قسمت مدیریت و پذیرش و فضای نشیمن مشتری و بخش دوم هم دارای فضای اصلی که انجام کلیه خدمات زیبایی و آرایشی شامل میکاپ، مانیکور و پدیکور،ماساژ، بخش پوست و مو و …… می باشد.

تجهیزات سالن های زیبایی:

تجهیزات سالن شامل میز و صندلی های پذیرش و مدیریت ، آینه ها ، مبلمان ، کمد ، صندلیهای مخصوص خدمات ناخن، سر شویی ، تخت ماساژ و …..
برای سالن هایی که دکوراسیون ساده ای دارند می توانید از ست های میز های آرایش آماده به همراه آینه های بزرگ استفاده کنید. همچنین از آینه های بزرگ با قاب های زیبا نیز می توانید استفاده کنید. برای دیوار ها ، از رنگ ها و کاغذ دیواری های مرتبط با دکور استفاده کنید. بهترین و تاثیرگذارترین آثار هنری تصاویر و تابلوهایی می باشد که مربوط به موضوع زیبایی و آرایش باشد. می توانید از طبقاتی استفاده کنید که دارای فرم عمودی هستند. برای کف بهتر است از یک تک متریال و تک رنگ بکار ببرید.

طراحی سالن زیبایی

آسایش و راحتی در طراحی سالن زیبایی

زمانی که بانوان به سالن زیبایی مراجعه می کنند تا ظاهر و زیبایی خود توجه کنند در عین حال برایشان مهم است که در فضایی قرار گیرند که آرامش و راحتی برای آنها در نظر گرفته شده است. 
برای افزایش راحتی مراجعین اولین نکته انتخاب صندلی راحت در طراحی سالن زیبایی می باشد. اگر شما می خواهید مشتریانتان احساس راحتی بیشتری کنند انتخاب صندلی های با کیفیت بالا، کاربردی و راحت با افزایش کیفیت طراحی داخلی سالن زیبایی مهم می باشد.
استفاده از صندلی هایی جای پا دارند را انتخاب کنید، ظاهر و رنگ صندلی ها متناسب با رنگ و دکوراسیون داخلی باشد و زیبایی آنها برای دکوراسیون داخلی آرایشگاه تاثیر گذار می باشد.

نمونه کارهای طراحی سالن زیبایی

1. آرایشگاه زعفرانیه

طراحی داخلی و خارجی آرایشگاه سعادت آباد

این مطلب برای شما چقدر مفید بود؟

به این مطلب امتیاز دهید
5/5

اشتراک گذاری مطلب

نوشته های مرتبط:

طراحی سالن زیبایی

طراحی سالن زیبایی مشاوره، نظارت و طراحی سالن زیبایی بر اساس آخرین ضوابط و استانداردهای اماکن توسط گروه مهراز بنا درخواست مشاوره رایگان طراحی سالن زیبایی دکوراسیون سالن زیبایی: آشنایی…

سالن زیبایی نازی آباد

طراحی نما طراحی آرایشگاه نازی آباد   طراحی نما یکی از مهم ترین بخش های، هر پروژه ساخت و ساز می باشد. برای طراحی و ساخت ساز هر آپارتمان یا…

3 دیدگاه دربارهٔ «طراحی سالن زیبایی»

  1. بازتاب: خدمات – مهندسین مشاور مهراز بنا پارس

  2. بازتاب: طراحی کارخانه – مهندسین مشاور مهراز بنا پارس

  3. بازتاب: مقالات – مهندسین مشاور مهراز بنا پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *