قوانین بازسازی آپارتمان

قوانین بازسازی آپارتمان

امروز اینجا هستیم تا در مورد قوانین بازسازی آپارتمان مقاله ای به شما ارائه کنیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

قوانین بازسازی آپارتمان

ممکن است هیجانی که برای بازسازی خانه خود دارید با در نظر گرفتن هزینه­ ها، لزوم گرفتن مجوز، شرایط موجود محیط آپارتمان و یا پیچیدگی کارها کاهش پیدا کند. ولی نگران نباشید همه ­ی این مسائل قوانین و راه حل دارند. آیا هر تغییری برای بازسازی آپارتمان نیاز به مجوز دارد؟ یا اینکه راه حل­هایی برای کاهش هزینه­ ها وجود دارد؟ بهتر است قبل از تصمیم نهایی برای بازسازی آپارتمان جواب این سوالات را بدانید. البته اگر کار بازسازی را به یک شرکت معتبر معماری و طراحی داخلی بسپارید شما را از این مسائل آگاه می­کنند تا در حین اجرا به مشکل برنخورید.با تغییر نیازهای خانواده و همینطور نیاز به تعمیر و نگهداری یک بنا، بازسازی و یا نوسازی اتفاق می افتد گاهی بازسازی بدون در نظر گرفتن همه نیازها و هزینه کل پروژه و همینطور عدم برنام ریزی مناسب انجام می شود که این اشتباهات، صدمات و تلفات زیادی از نظر مالی و همینطور کیفیت کار ایجاد خواهد کرد. چرا بازسازی می کنید؟ چه چیزی باعث تصمیم گیری شما برای بازسازی شده است؟ آیا مطمئن هستید که می خواهید برخی قسمت های خانه خود را تغییر داده و تمایل دارید برای آن هزینه کنید؟ ارزیابی دلایل بازسازی کاری بسیار اساسی است زیرا تصمیم عجوله و نامعقول خسارات زیادی را در بردارد.

قوانین بازسازی آپارتمان

مزایای بازسازی آپارتمان

یکی از مزایای بازسازی آپارتمان کاربردی­ تر شدن فضاها و یا بزرگتر شدن بخش­ هایی از خانه است. اگر قصد بازسازی آپارتمان کوچک خود را دارید، انتخاب یک شرکت طراحی داخلی ماهر قدم مهم و اصلی کار بازسازی است. پس از آن باید همه ­ی درخواست ­ها و نیازهای خود را به طراح بیان کنید. طراح با توجه به شرایط فضای آپارتمان و نیازهای شما طرح­هایی را ارائه می­ دهد و پس از تایید طرح، اجرای بازسازی آپارتمان شروع می ­شود.یکی از سوالاتی که قبل از شروع بازسازی آپارتمان باید به آن جواب بدهید این است که؛ می­ خواهید بازسازی آپارتمان به چه سبکی انجام شود؟ اگر شما به دنبال بازسازی مدرن آپارتمان خود هستید باید بخش­ هایی از خانه را تغییر دهید. به طور مثال سقف ساده­ی کناف به مدرن و شیک کردن آپارتمان شما کمک می­کند و یا ممکن است بخواهید آشپزخانه اوپن خود را به فرم نیمه اپن و ساده تغییر دهید. پس قبل از اجرای بازسازی به سبک طراحی داخلی آپارتمان خود توجه کنید. با توجه به اندازه­ی خانه­های امروزی که اغلب آپارتمان­هایی با مساحت کوچک و متوسط هستند سبک مدرن طراحی برای بازسازی آپارتمان مناسب به نظر می­رسد. برای آپارتمان­ها و فضاهایی با متراژهای بالا، طراحی و بازسازی نقشه و متریال جهت استفاده بهینه از فضاها و چیدمان بهتر توصیه می­شود.

شروع ساخت با توجه به نیاز

هم اکنون زمان ساخت بنای تخریب شده است. شرکت ساختمانی که به منظور بازسازی با آن مشورت نمودید با رعایت استانداردهای لازم طرح های بازسازی را اعمال خواهد کرد. آنچه که در این مرحله باید بدان توجه گردد، در نظر گرفتن نیازهای مشتری است. در واقع مشتری باید نقاط ضعف ساختمان را عنوان کند تا مهندسین بازسازی با توجه به آن اقدام به تعمیرات و نوسازی نمایند. اصولاً در امر بازسازی ساختمان در صورت نیاز به دیوارکشی از دیوارهای پیش ساخته استفاده می شود زیرا استفاده از سایر مصالح و ساخت یک دیوار هزینه بالایی در بر خواهد داشت. در واقع بازسازی به منظور کاهش هزینه های ساخت صورت می گیرد، به همین دلیل راهکارهایی کم هزینه مورد استقبال واقع می شوند. دیوارهای پیش ساخته که امروزه توسط کارخانه های مختلف ساخته می شوند نوعی عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی محسوب می شوند و از هر نظر می توان از آنها مطمئن بود.

قوانین بازسازی آپارتمان

نازک کاری و زیباسازی ساختمان

در این مرحله اگر نیاز به گچ کاری است باید این کار انجام شود. برای گچ کاری و سفیدکاری گچ مرغوب استفاده میشود تا کیفیت ان در مدت زمان طولانی حفظ شود اغلب در نوسازی منازل سقف کاذب کناف اجرا می شود. این نوع سقف با پوشش های دکوراتیو جلوه بسیار زیبایی به فضای خانه می بخشد. نورپردازی یکی از اموری است که در مرحله نازک کاری ساختمان اجرا می شود. این کار تاثیر بسزایی در نمای داخلی خانه از نظر بصری می گذارد زیرا دکوراسیون داخلی را زیباتر از آنچه که هست نشان می دهد. در حال حاضر استفاده از لامپ های هالوژن و لامپ های رنگی در نورپردازی رایج شده و به علت مصرف پایین برق همواره پر طرفدار هستند. سیم کشی برای اجرای نورپردازی باید با دقت صورت گیرد تا مشکلی در اتصالات آن پیش نیاید.

مرحله بعدی انتخاب کفپوش و دیوارپوش مناسب است. برای اطلاع از انواع کفپوش و انواع دیوارپوش ساختمان به سایت مراجعه نموده و مدل های گوناگون را مشاهده کنید. در حال حاضر متریال های مختلفی برای پوشش کف و دیوارهای ساختمان توسط شرکت های معتبر تولید می شوند و می توان با توجه به سلیقه، طرح مورد نظر را انتخاب نمود. رایج ترین کفپوش برای خانه کفپوش لمینت و پرکاربردترین دیوارپوش رنگ و کاغذ دیواری می باشد.

مرحله آخر نازک کاری چیدمان منزل است. انتخاب وسایل و چیدمان آنها نقش بسیار مهمی در جلوه دکوراسیون داخلی ایفا می کند. هر چه قدر هزینه بالایی صرف نوسازی کرده باشید زمانی تاثیر آن پدیدار می شود که از المان های مناسب در چیدمان استفاده کنید. برای دریافت مدل های متنوع طراحی داخلی و چیدمان منزل به بخش دکوراسیون داخلی ساختمانچی مراجعه کنید و از ایده های نوینی که توسط طراحان با تجربه ارائه شده اند بهره ببرید. بررسی طرح های مختلف به شما کمک می کنند راحت تر نسبت به چیدمان و اجرای طرح ایده آل خود اقدام نمائید. بازسازی منزل و اجرای یک دکوراسیون مورد پسند محیطی دوست داشتنی و متفاوت با کمترین هزینه برای شما به ارمغان می آورد و حسی از رضایت را در شما ایجاد می کند. نوسازی و بازسازی را به طراحان و معماران حرفه ای بسپارید و با خیالی آسوده منتظر خلق فضایی متفاوت بمانید.

قوانین بازسازی آپارتمان

بازسازی ظاهری ساختمان

نماهای بیرونی و درونی، گچبری ها، نقاشی و رنگ آمیزی دیواره ها و نقاط مختلف ساختمان و همچنین تعویض تمامی شیرآلات، لوله کشی ها، سیم کشی ها و تمامی ابزارآلات و تزئینات فرسوده شده در خانه در این گروه قرار می گیرند.شاید ظاهراً این مرحله کم اهمیت تر و کم دردسر تر از مراحل قبلی باشد، اما با توجه به تغییرات ظاهری که ایجاد می کند بسیار مهم بوده و به چشم می آید.

سقف کاذب

به یاد داشته باشید که شما در مراحل بازسازی اپارتمان گاهی در حین کار با مسائلی مواجه خواهید شد که به ان فکر نکرده بودید و شما را غافلگیر خواهد کرد.به طور مثال شما قصد بالا بردن سقف خانه خود را دارید. این در صورتی امکان پذیر است که شما روی سقف اصلی خود سقف کاذبی سالها قبل کار کرده باشید و حالا میخواهید با تخریب ان سقف خود خانه را بلندتر کنید. با تخریب طرح قدیمی امکان دارد لوله هایی پشت ان باشد و شما باید انها را زیر سقف کاذب جدید خود پنهان کنید و همین امر باعث میشود که طرح سقف را تغییر دهیید و با استفاده از سقف کاذبی ظریفتر فکر خود را عملی کنید.سقف کاذب کناف در این امر به شما کمک زیادی خواهد کرد.

تعویض پنجره ها

برای عایق کردن فضای خانه از خارج شدن انزی گرمایشی و سرمایشی میتوانید پنجره های خانه خود را به روز و تعویض کنید. پنجرها علاوه بر عایق حرارتی منزل شما و کاهشبرخی از هزینه ها ؛ نقش مهمی در عایق صوتی خانه شما نیز میتواند بازی کند. علاوه بر اینها نقش زیادی در زیبایی اپارتمان شما نیز دارد مخصوصا از بیرون اپارتمان.

قوانین بازسازی آپارتمان

قوانین بازسازی آپارتمان، این نکته­ ها را فراموش نکنید

  • محدوده بازسازی را تعیین کنید: با توجه به مدت زمانی که می­توانید صرف بازسازی خانه کنید و همچنین میزان بودجه و شرایط زندگی خود، محدوده­ی بازسازی آپارتمان را تعیین کنید چرا که قبل از اجرا باید برنامه ­ریزی آن انجام شود. به طور مثال مشخص کنید که فقط آشپزخانه خود را بازسازی می­ کنید یا پذیرایی هم باید تغییر کند؟ یک شرکت مشاور طراحی داخلی در این مورد می­ تواند راهنمای شما باشد.

 

  • انعطاف پذیر باشید: در حین اجرای بازسازی آپارتمان ممکن است مقدار هزینه ­ها و یا نوع بازسازی و.. کمی تغییر داشته باشد و یا مسائل پیش بینی نشده به وجود بیاید که طراح شما را در جریان آنها قرار خواهد داد و یا ممکن است با تغییر قیمت برخی مصالح مجبور به تغییر نوع مصالح در بخش­ هایی از فضا باشید.

 

  • خواسته های­تان را شفاف کنید: بهتر است قبل از اینکه با طراح ارتباط بگیرید خواسته ­ها و نیازهای خود از بازسازی منزل را در ابتدا برای خودتان واضح و شفاف کنید و بعد آنها را به پیمانکار بگویید.

 

  • پیمانکار معتبر و متخصص پیدا کنید: اجرای درست و اصولی کار، بسیار اهمیت دارد در نتیجه در انتخاب شرکت پیمانکار برای اجرای بازسازی آپارتمان خود حساس باشید تا کار بازسازی در مدت زمان کوتاه و با دقت و درست انجام شود.

سخن پایانی

بازسازی آپارتمان به شما کمک می­کند فضایی جدید و نو را تجربه کنید که حال و هوای خانه را تغییر می­دهد و به همین دلیل بر روی روح و روان شما و خانواده شما تاثیر مثبت خواهد داشت. با آگاهی از قوانین بازسازی آپارتمان به راحتی می­توانید راجع به میزان تغییرات در طی بازسازی تصمیم بگیرید. یک شرکت معماری و طراحی داخلی معتبر می­تواند در این مسیر همراه شما باشد و به بازسازی اصولی آپارتمان­تان کمک کند.

هزینه ای که صرف ساخت یک بنا می شود بسیار گران تر از هزینه ای است که برای بازسازی مصرف می شود، از این رو با توجه به مسائل اقتصادی بازسازی مقرون بصرفه تر خواهد بود. قیمت بازسازی آپارتمان در بیشتر سایت ها و ژورنال های مربوطه بر اساس مترمربع گزارش می شود و کمینه و بیشینه ای برای آن در نظر گرفته می گردد. اما باید توجه داشته که تعیین هزینه بازسازی آپارتمان به صورت متر مربعی با گستره بزرگی مواجه می باشد. چرا که میزان و کیفیت مواد و متریال به کار رفته، میزان تغییرات و سطح انجام کار در این موارد بسیار تاثیرگذار است. این موارد دست به دست هم می دهند تا بازسازی را به عنوان یک گزینه مهم برای ایجاد تغییر و تحول در ساختمان نشان دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *