مراحل طراحی خانه های ویلایی

طراحی ویلا به سبک امروزی

در این مقاله قصد داریم مراحل طراحی خانه های ویلایی رو به شما بگوییم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در طراحی ویلا یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش ها، طراحی پلان ویلا می باشد چرا که در طراحی ویلا به پلان و فرم توجه زیادی میشود. درعین حال توجه به موارد اقلیمی، نورگیری، تهویه، عملکرد، کاربردی بودن فضاها و جلوگیری از پرت شدن فضاها این روند را به چالش های فراوانی می کشاند، حل کردن آنها نیاز به زمان بندی مناسب دارد.

مرحله بعدی در طراحی خانه های ویلایی خاکبرداری و پی کنی است در مرحله با تایید ناظر با بیل مکانیکی و کامیون این عمل صورت میگیرد. مرحله بعدی در راحی خانه های ویلایی رگلاژ و تسطیح است که حدود 25 سانتیمتر از زمین خاکبرداری شده به صورت دستی توسط بیل و کارگر  انجام میشود.

مرحله بعدی در طراحی خانه های ویلایی قالب گذاری میباشد. برای طراحی ویلا قالب بندی را به چندین روش صورت میگیرد اعم از فلزی، چوبی، فایبرگلاس یا آجری.اگر قالب بندی به صورت فلزی یا چوبی یا توسط لایه های فایبر گلاس انجام شود، باید اول آرماتور بندی انجام شود. (میلگردها خم شود و خاموت ها آماده و در محل مورد نظر کار گذاشته شود و با سیم های مفتول به ضخامت 1/5 تا 2 آن ها را به هم می بندیم یا گره می زنیم، جوشکاری در محل وصله آرماتورها مجاز نمی باشد.) باید قالب ها را با فایبر گلاس روغنی کنیم و اگر بخواهیم توسط آجر قالب بندی را انجام دهیم، قبل از کارگزاری میلگردها رو باید به شکل پایه هایی در پشت قالب تعبیه می کنیم ، فقط باید در نظر داشت که حتما در قالب آجری قبل از بتن ریزی پلاستیک هایی بر روی دیوارهای داخلی پی ها برای جلوگیری از مکش شیره بتن کار گذاشته و یا اگر سازه فلزی باشد 

درمرحله رامکا پس از بتن ریزی فونداسیون اگر سازه ما بتنی باشد باییستی 4 عدد میلگرد عرضی به اندازه ابعاد ستون به اسم رامکا بسته میشود. بعد از مرحله رامکا میرسیم به قالب گذاری ستون ها، در ساخت ویلا قالب گذاری ستون ها به سه صورت انجام میگیرد، چوبی، فلزی و فایبرگلاس میباشد و بعد از آن بتن ریزی را شروع میکنیم فقط بهتر است بتن ریزی بیشتر از 1متر نشود پس از حداقل 48 ساعت از زمان بتن ریزی آخرین ستون شروع به باز کردن قالب ستون ها می کنیم. در این مقاله چندین مراحل طراحی خانه های ویلایی را به شما توضیح دادیم در مقالات بعد به ادامه این مقاله میپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *