نکات طراحی نمای ساختمان

طراحی نما رنگی
نماها صورت یک ساختمان هستند و این قسمت از پاکت ساختمان اهداف مختلفی را دنبال می کند. بیایید برجسته ترین موارد را مورد بحث قرار دهیم:
1. شخصیت طراحی نما
خوب ، این باید شماره یک باشد. نمای ساختمان فرصتی برای تأکید بر طراحی است. تعداد ساختمانهایی وجود دارد که به طرحهای استاندارد بسنده می کنند و کاملاً از مقررات ساختاری پیروی می کنند اما همیشه فاقد هویت ، شخصیت و شخصیت آنها هستند. یک نما می تواند نقش بزرگی در این امر ایفا کند زیرا منحصر به فرد بودن آن را به سازه ای منتقل می کند که اثر مخرب ساختمان را که فاقد چیز خاصی است ، نفی می کند.
2. نقش محوری در بهره وری انرژی را بازی می کند
علاوه بر زیبایی ، اجرای نما نقش محوری در بهره وری انرژی و اتصال نمای خارجی به فضای داخلی ساختمان دارد. نما می تواند به میزان قابل توجهی قبض های انرژی کمک کند. ممکن است فکر کنید که چطور یک نما بهره خورشیدی را به حداقل می رساند ، که به نوبه خود باعث کاهش بارهای خنک کننده ساختمان می شود که در پایان باعث کمترین هزینه قبض انرژی می شود.
3. سپر در برابر عناصر طبیعی
یک نما از سرنشینان در برابر باد و باران و شدت دما و رطوبت محافظت می کند. نماها به دلیل مقاومت در برابر دما ، هوا و خوردگی ، که طی دهه های متمادی یک ویژگی ارزشمند است ، بسیار محبوب هستند.
4- تهویه طبیعی را تضمین می کند
نما در اصل پوست خارجی ساختمان است. و محافظت شده توسط پوست خارجی ، تهویه طبیعی را تأیید می کند. این امر از طریق ابزارهای مختلف مانند جنبه های طراحی ، پوسته های حفره و پنجره های مکانیزه به دست می آید. همچنین ، نمای ساختمان اطمینان می دهد که در شرایط سخت آب و هوایی مانند باد ، باران و برف ، راحتی سرنشین به خطر نیفتد.
5. عایق صوتی را فراهم می کند
یک پوست خارجی با نمای خوب که طراحی شده است در مقایسه با نمای معمولی ساختمان درجه بالایی از راحتی صوتی را برای سرنشینان خود ایجاد می کند. راحتی صوتی به هیچ وجه تهویه مورد نیاز ، تبادل هوا و ارتباط بصری با قسمت خارجی را به خطر نمی اندازد.
6. راحتی می دهد و بهره وری می بخشد
یک سیستم نمای ساختمان با موفقیت طراحی شده ، به سرنشینان این امکان را می دهد تا نفوذ نور را با روش های مختلف ، مانند پنجره ها یا دستگاه های سایه زنی تنظیم کنند. علاوه بر این ، همچنین امکان تنظیم حرکت هوا و دما با پنجره های قابل استفاده را فراهم می کند ، که باعث افزایش سطح راحتی ساختمان می شود. هنگامی که سطح راحتی به اوج می رسد ، بهره وری بهتر کار کاملاً مشهود است.
7. امنیت اضافی را فراهم می کند
یک سیستم نمای خوب یک روش نسبتاً بدون مانع برای دستیابی به امنیت ساختمان را با برنامه ریزی صحیح و درمان دهانه های ساختمان بر خلاف سیستم مرسوم کوره ها و میله ها فراهم می کند.
8. زندگی را به ساختار می افزاید
نماها نتیجه فناوری پیشرفته و فرآیندهای پیشرفته ساخت هستند که به این معنی است که در برابر محیط خارجی بسیار مقاوم هستند. در مقایسه با رنگهای خارجی که معمولاً استفاده می شود ، اینها می توانند لک به نظر برسند ، خاک و گرد و غبار را به خود جلب کنند ، نماها محکم و مقاوم در برابر آب و هوا هستند ، این قدرت باعث می شود که دوام زیادی داشته باشند از این رو برای دهه ها دوام دارند. علاوه بر این ، با نوآوری های جدید در مواد ، ایده ها و طراحی نمای ساختمان در حال باز کردن چندین فرصت برای ساختمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *