تخریب کردن ویلا های غیر مجاز

ویلا غیر مجاز

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: مدتی است، اخباری در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود، که با دستور مسئولان تعدادی از باغچه ها، ویلاها و باغ ویلاها در برخی از مناطق استان تهران به ویژه در روستاها تخریب شده است.

در این باره چند تا سوال توی ذهن مردم ایجاد میشه که اولا این که چجوری اجازه داده میشه این باغ ها و ویلاهای غیر مجاز توی زمین های کشاورزی بدون مجوز ساخته شده و بعد از چندین سال حکم تخریب آن ها صادر میشه، آیا موقع ساخت متولیان امر، به ویژه بخشداری ها و فرمانداری نمی تونن جلوی این ساخت و سازها را بگیرت.

یکی از ساکنان روستای ییلاقی و خوش آب و هوای «یوسف رضا» از توابع بخش مرکزی شهرستان پیشوا در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ساخت یک منزل به ویژه یک باغچه در خارج از روستا اقدامی نیست، که از دید مسئولان نهادهای نظارتی پنهان بماند.

وی افزود: چرا باید بعد از سال ها حکم تخریب این منازل و باغچه ها صادر شود.

ماموران از ابتدا نباید اجازه ساخت غیرمجاز دهند

ضعف بخشداری ها و یا احیانا فساد اداری را می توان علت بخشی از این ناهماهنگی ها و تناقضات دانست و در برخی از موارد مشاهده شده است، صاحب این باغچه ها در هنگام ساخت مبالغی را پرداخت کرده اند.

فرماندار پیشوا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر این که چرا این باغچه های بدون مجوز ساخته شده اند، که حالا باید تخریب شوند، اظهار داشت: کوتاهی و کم کاری مسئولان و متولیان در این امر مهم ترین دلیل است، که نمی توان از آن به سادگی گذشت، اما صرف ساخت یک باغ یا باغچه نمی تواند دلیلی بر مجاز و قانونی بودن یک ساخت و ساز باشد.

حسین عباسی ادامه داد: گاهی ممکن است، دهیار و یا حتی بخشدار چراغ سبز نشان داده باشند و فرد اقدام به ساخت غیرمجاز کند، اما خود سازنده ملک که قطعا می داند این زمین کشاورزی است و باید برای تغییر کاربری اقدام و موافقت کشاورزی را اخذ می کرده است. صرف این که احتمالا یک دهیار و یا مسئول دیگری از خطای وی چشم پوشی کرده یا شفاهی به او گفته برو بساز، دلیلی برای قانونی بودن این ساخت و ساز نیست و در این صورت علاوه بر دهیار، سازنده ملک نیز مقصر است و می دانسته که غیر قانونی می سازد، اما اگر برگه مجوزی از دهیاری برای ساخت داشته باشد، در این صورت تنها دهیار تقصیر دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه سازوکاری برای جلوگیری از ساخت چنین املاک و ویلاهای غیرقانونی در نظر گرفته شده است، گفت: از زمانی که بنده به این سمت منصوب شدم، ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا به طور مرتب تشکیل جلسه داده است و هر دستگاه که در این خصوص مسئولیتی دارد، را موظف کرده ایم، تا به دقت بر این ساخت و سازهای غیر قانونی نظارت داشته باشد و به اندازه مسئولیت هر دستگاه بازخواست صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *