تفاوت طراحی ویلا مدرن با معاصر

تفاوت طراحی ویلا مدرن و معاصر
تفاوت طراحی ویلا مدرن با طراحی ویلا معاصر چیست؟
شاید یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد طراحی ویلا ، تفاوت بین طراحی مدرن و معاصر باشد. از منظر بیرونی ، قابل درک است که چرا کسی ممکن است این دو سبک و انتخاب طراحی را با هم مخلوط کند. اگرچه مطمئناً شباهت زیادی بین ساخت ویلا های معاصر و ساخت ویلاهای مدرن وجود دارد ، از جمله تمایل آنها به جا دادن پنجره های بزرگ و سقف های مسطح ، اما موارد زیادی وجود دارد که این دو سبک محبوب را از یکدیگر متمایز می کند.
برای مبتدیان ،ویلاهای معاصر با وجوه طراحی از نیمه دوم قرن بیستم همراه هستند ، در حالی که یک ویلا مدرن ریشه هایی خواهد داشت که سبک بین المللی دهه 1920 را تشکیل می دهد. بنابراین ، چه چیزی این دو رویکرد متمایز طراحی را منحصر به فرد می کند؟
از نظر نمای بیرونی ، ممکن است گاهی اوقات طراحی ویلا های مدرن و معاصر بسیار شبیه به هم باشد. با نگاهی تیزبین و کمی راهنمایی ، بین این دو تفاوت دیده می شود.

building a modern house that is blue by sustainable 9

1. معماری
طراحی ویلا مدرن از تعادل و ساختار بیشتری برخوردار است. از آنجا که ویلا های معاصر محدودیت کمتری دارند و سبک های مختلفی را در خود گنجانده اند ، فرم آزاد بیشتری وجود دارد و یک معمار می تواند آزادی های هنری بیشتری در طراحی بگیرد. این بدان معنا نیست که یک خانه با طراحی مدرن نمی تواند نوآورانه باشد ، اما به طور معمول خانه های معاصر از نظر منحصر به فرد شکل آنها کمی بیشتر برجسته می شوند. همچنین به شباهت های پنجره های بزرگ استفاده شده در هر طرح و همچنین سقف تخت پی خواهید برد.

2. عناصر ساختاری
تفاوت در طراحی ویلا مدرن و معاصر ، همچنین در مصالح مورد استفاده برای ایجاد سازه تفاوت دارد. ویلاهای مدرن غالباً با مصالح سنتی ساخته می شوند و از خارج نمای "طبیعی" دارند. مصالح ساختمانی معاصر غالباً سازگار با محیط زیست هستند ، بازیافت می شوند و گاهی اوقات می توانند بسیار متفاوت یا خارج از مصالح جعبه باشند. نمونه ای از مواد خارج از جعبه این است که سازندگان معاصر از ظروف حمل و نقل قدیمی برای ساخت ویلا ای در سانتا مونیکا ، کالیفرنیا استفاده می کردند. خانه ای مانند آن برای همه مناسب نیست. اگرچه داشتن خانه ای که با استفاده از مصالح پایدار و سازگار با محیط زیست ساخته شده باشد ، امری محبوبیت در حال افزایش است. 

Contemporary Home

3. ویژگی ها و طراحی
برخلاف نمای بیرونی ، فضای داخلی بیشتر بین این دو سبک متفاوت است. فضای داخلی به احتمال زیاد جایی است که شما تصمیم می گیرید به طور طبیعی به چه سبکی گرایش پیدا کنید. در ساده ترین توضیح ، معاصر را می توان ترکیبی از مدرنیسم و ​​مینیمالیسم توصیف کرد ، بدون این که هر بار روی یک سبک واحد تمرکز کنید. این ترکیبی از محبوب ترین روند طراحی از سراسر جهان است. از طرف دیگر ، طراحی ویلا مدرن بسیار متمایز است ، از این لحاظ که دارای خطوط واضح ، واضح ، رنگ های گرم خنثی و تعادل در کل طراحی خواهد بود. در حالی که معاصر در اتاق ها و بخشهای مختلف خانه سبکهای مختلفی را به وجود می آورد ، طراحی مدرن سبکی را انتخاب می کند و به آن می چسبد. طراحی مدرن از این طریق معمولتر است و اغلب ترجیح داده می شود.

4. دکور
فراتر از سبک طراحی اتاق ها و فضای زندگی ، یک سبک دکور نیز وجود دارد. در بعضی مواقع معاصر و مدرن به جای هم به عنوان توصیف کلمات برای مبلمان و دکور استفاده می شوند. توجه به این نکته مهم است که اگرچه کلمات در ریشه خود می توانند با هم کار کنند ، اما آنها متفاوت از یکدیگر هستند و دارای ویژگی های کلیدی مختلف هستند. خواهید دید که معاصر ، مانند نمای بیرونی خانه و طراحی ، تنوع بیشتری بین قطعات مختلف خواهد داشت. در صورت تمایل به دیدن برخی از تصاویر از این ظاهر ، اغلب لبه های تیزتر ، طرح های مرسوم ، و مبلمان بزرگ دارای جزئیات هستند. دکوراسیون مدرن ، مانند نمونه های خارجی و طراحی آن ، بسیار گرمتر از مدرن است. دکوراسیون مدرن ریشه در روندها و سبک هایی دارد که توسط مجلات و طراحان محبوب تنظیم می شوند.هنگامی که دکوراسیون مدرن می بینید ، اغلب از رنگهای سفید خاموش مانند کرم ها یا مشکی هایی استفاده می شود که دارای رنگ خاکستری همراه با عناصر چوب گرمتر هستند. این تفاوت ها در تقابل با افراطی است که اغلب با طراحی معاصر همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *