طراحی سفارشی خانه

طراحی ویلا چیست
ویکتور هوگو نوشت: "جایی که هیچ برنامه ریزی انجام نمی شود ، جایی که زمان صرفاً به احتمال بروز تسلیم می شود ، به زودی هرج و مرج حاکم خواهد شد." هوگو مطمئناً از نظر طراحی سفارشی خانه درست بود. مرحله برنامه ریزی اغلب تعیین می کند که آیا طراحی خانه سفارشی شما در نهایت آرزوهای شما را برآورده می کند یا خیر.

موارد زیر شش نکته است که به اجرا ویلا شما کمک می کند تا یک برنامه مناسب برای خانه شما برای خانواده شما ایجاد کند:

1. ساده شروع کنید.
برای شروع تصمیم گیری درباره برنامه خانه سفارشی خود ، به نرم افزار فانتزی نیازی ندارید. واقعاً ، تمام آنچه شما نیاز دارید یک مداد و یک تکه کاغذ است. ایده های خود را ترسیم کنید. ایده پردازی. لیستی از ویژگی هایی را که می خواهید هر اتاق داشته باشد تهیه کنید - فقط ایده های خود را از ذهن و کاغذ بیرون بیاورید. حتی طرح های خشن نیز می تواند به تیم طراحی خانه شما کمک کند تا آنچه شما می خواهید را درک کند.

2. به آینده فکر کنید.
آیا در سالهای آینده فرزندآوری دارید یا قصد دارید؟ آیا پدر و مادر پیری دارید؟ در این صورت ، شما باید در مورد اسکان اعضای نزدیک خانواده در بسیاری از سناریوها مانند بازگشت دانشجویان ، اسکان نوه ها و مادربزرگ ها و مادربزرگ ها ، مراقبت از والدین مسن - حتی اسکان خانواده های بزرگ برای موقعیت های تعطیلات نیز فکر کنید. به همین ترتیب ، اگر می خواهید از مشاغل اداری به مشاغل شخصی خود در خارج از خانه خود بروید ، طراحی خانه سفارشی شما باید شامل یک دفتر یا فضای قابل انعطاف باشد. اساساً ، هنگامی که به آمینیت های موجود در برنامه خانه سفارشی خود فکر می کنید ، تصمیم می گیرید که چه خانواده ای را دوست دارید تبدیل شوید. ویژگی هایی را در خود بگنجانید که خود آینده شما مفید خواهد بود.

3. تعداد زیادی را به نمایش بگذارید و به حداکثر برسانید.
غالباً ، کسانی که برای خرید یک نقشه سفارشی در بازار هستند از قبل صاحب ملکی هستند که خانه در آنها واقع خواهد شد. اگر قبلاً می دانید خانه سفارشی شما در کجا قرار دارد ، حتماً توپوگرافی ، اندازه و بهترین ویژگی های آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر قسمت شما مشرف به یک طبیعت طبیعی است ، می توانید رو به اتاق نشیمن به سمت این ویژگی بروید تا اعضای خانواده شما بتوانند در عمل طبیعت را تماشا کنند. متناوباً ، اگر از طریق ملک خود نهر یا جویبار جاری هستید ، می توانید اتاق خواب هایی را نزدیکترین جوی قرار دهید تا بتوانید هنگام خواب از صدای زیبای آب روان لذت ببرید. علاوه بر اینکه به این فکر می کنید که کدام پنجره ها باید با بهترین چشم اندازهای خانه روبرو شوند ، آیا می خواهید زمین را شیب دار بدانید. ساخت ویلا سفارشی برای شیب تند بسیار متفاوت از طراحی برای یک سطح مسطح خواهد بود.
4. ویژگی ها را در اولویت قرار دهید.
پس از ثبت ایده های خود به صورت خشن ، اولویت بندی ویژگی های خانه جدید خود را شروع کنید. اگر اجازه دهید خیالات خود را بهم بریزند ، طراحی سفارشی خانه می تواند به راحتی از بودجه بیشتر شود. با داشتن بسیاری از تجملات ، مهم است که مهمترین جنبه های طراحی خود را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال ، اگر همیشه آرزو داشته اید در آشپزخانه یک پنجره جعبه ای داشته باشید که بتوانید گیاهان را در آن پرورش دهید ، ممکن است بخواهید این کار را بیشتر از نصب یک خط برای تسهیل اجاق گاز بخواهید.

5. عملکرد و جریان را در نظر بگیرید.
همانطور که شما و طراح خود مشغول بازی در محل های مختلف قرار گرفتن اتاق ها هستید ، به چگونگی جریان یافتن طرح نهایی و عملکرد خانواده در هر فضا توجه کنید. به عنوان مثال ، برای کاهش سر و صدا در مکان های خواب ، عاقلانه است که اتاق های خواب را دور از مناطق مشترک خانه قرار دهید. به همین ترتیب ، اگر خانواده ای هستید که تمایل به جمع شدن در اطراف آشپزخانه دارید ، یک طرح کف باز با جریان آسان بین اتاق نشیمن ، آشپزخانه و اتاق ناهار خوری مناسب شما خواهد بود. این نوع طراحی همچنین امکان جریان عالی بین اتاق ها را فراهم می کند. طراحی ویلا
6. در نور منعکس کنید.

نور تأثیر بسزایی در انسان دارد. در واقع ، در مناطقی که در طول ماه های زمستان نور طبیعی کمی می بینند ، اختلال عاطفی فصلی (SAD) غیر معمول نیست. این اختلال احساس افسردگی ، همراه با افزایش وزن ، خواب آلودگی در روز ، کناره گیری اجتماعی و بی حالی را به همراه دارد. اگر در گذشته از SAD رنج می بردید ، یا اگر به مکانی با زمستان های طولانی و ابری (مانند شمال غربی اقیانوس آرام) نقل مکان می کنید ، افزودن نورگیرهای سقفی به طرح خانه سفارشی خود برای به حداکثر رساندن نور طبیعی ، هوشمندانه است در خانه ی شما. هک ، حتی اگر در یک روز ابری هرگز احساس غم و اندوه نکرده باشید ، نورگیرهای سقفی هوشمند هستند زیرا باعث کاهش نیاز به نور مصنوعی می شوند و حتی تا 30 درصد بیشتر از پنجره های عمودی نور ایجاد می کنند. نور همچنین در نحوه قرارگیری اتاق ها در یک نقشه خانه سفارشی نقش دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید از نور طبیعی صبحگاه در گوشه غذاخوری خود لذت ببرید ، عاقلانه است که رو به گوشه شرقی قرار بگیرید ، جایی که آفتاب صبح را می گیرد. همچنین عاقلانه است که به دقت در مورد چگونگی راحتی چراغ های برق در خانه فکر کنید به عنوان مثال ، یک طراح خانه سفارشی پیشنهاد می کند برای تسهیل تهیه غذا ، نور پردازی روشن برای میزهای آشپزخانه نصب کنید. نورپردازی همچنین می تواند خلق و خوی ایجاد کند - به عنوان مثال ، کم نورهای کم نور در اتاق خواب می تواند حس عاشقانه یا آرامش را ایجاد کند. مراقبه روی موارد ذکر شده در بالا می تواند به شما در ایجاد خانه ای رویایی کمک کند. همانطور که با طراح خانه خود کار می کنید وقت خود را اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که پیشگویی در مورد کارهایی که انجام می دهید و دوست ندارید بسیار آسان تر از این است که بعداً خانه شخصی خود را بازسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *