معماري پايدار چيست ؟

معماري پايدار

معماری پایدار چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟

پایداری کلمه ای است که در حال حاضر در بسیاری از صنایع نفوذ کرده است. با توجه به اینکه ساخت و ساز یکی از عوامل اصلی مصرف جهانی انرژی است ، جای تعجب نیست که معماری پایدار به یکی از موارد مهم در ساخت ساختمان ها و شهرها تبدیل شده است. 

اکنون ، معماران نه تنها در تهیه طرحی که از نظر شکل و عملکرد سرآمد باشد ، بلکه همچنین می توانند راه حل های یکپارچه ای را که عوامل محیطی را در نظر می گیرند ، به چالش بکشند. برای درک بهتر این مفهوم. بحث در مورد معنای واقعی پایداری در معماری بسیار مهم است.

معماری پایدار چیست؟

کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه پایداری را توسعه ای تعریف می کند که نیازهای حال حاضر را برآورده کند بدون اینکه توانایی نسل های آینده در تأمین نیازهای خود را به خطر بیندازد. هنگام استفاده از این مفهوم پیچیده در معماری ، سپس به طرحی اشاره می شود که محیط زندگی سالم را ایجاد می کند در حالی که هدف آن به حداقل رساندن تأثیرات منفی زیست محیطی ، مصرف انرژی و استفاده از منابع انسانی است.معماری پایدار در مواد ساختمان ، روش های ساخت ، استفاده از منابع و به طور کلی طراحی منعکس شده است. این طرح همچنین باید عملکرد پایدار را در طول چرخه عمر ساختمان ، از جمله دفع نهایی آن ، تسهیل کند. در حالی که باید از نظر عملکردی و زیبایی شناختی برتر باشد ، فضا باید با هدف دستیابی به انرژی و بهره وری منابع طولانی مدت ساخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *