دلایل مهم برای بازسازی ساختمان

دلایل مهم برای بازسازی ساختمان

در این قسمت از سایت مهرازبنا قصد داریم برایتان دلایل مهم برای بازسازی ساختمان را شرح دهیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با دلایل بازسازی ساختمان

بهتر است بدانید که بازسازی ساختمان تنها به تعمیرات جزئی خلاصه نمی شود. در واقع این بازسازی شامل بازسازی نما، تعمیر تاسیسات و تغییر کاربری می شود. همانطور که می دانید نمای ساختمان درگذر زمان و همچنین عوامل محیطی مختلف دچار یکسری تغییرات اساسی خواهد شد از اینرو بازسازی این قسمت از ساختمان دارای تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهری ساختمان و همچنین افزایش امنیت آن دارد. تعمیر تاسیسات نیز شامل تعمیر تاسیسات برق و لوله های آب می شود و بی دقتی در آن موجب خسارات جانی و مالی زیادی خواهد شد. تغییر کاربری نیز از دیگر انواع روش های بازسازی ساختمان به شمار می آید.

دلایل مهم برای بازسازی ساختمان

شاید یکی از سوالاتی که برای برخی از کاربران پیش بیاید این است که چرا نیاز به بازسازی ساختمان داریم؟ آیا استفاده از این علم می تواند به صرفه و مناسب باشد؟ بهتر است بدانید که بازسازی ساختمان دارای مزیت های بسیار زیادی برای کاربران است آن ها قادر خواهند بود با صرف هزینه کمتر محل زندگی خود را مطابق با سلیقه و نیازهای خود تغییر دهند و از زندگی کردن در آن نهایت لذت را ببرند. از اینرو با برخی از دلایل بازسازی ساختمان به صورت مختصر آشنا خواهیم شد.

بهتر است بدانید که یکی از دلایل اصلی بازسازی ساختمان افزایش ایمنی ساختمان و ملک مورد نظر می باشد. همانطور که می دانید بعد از گذشت زمان کیفیت مواد ساختمانی و استحکام آن کم تر می شود از اینرو بازسازی برخی قسمت های ساختمان به طور قابل توجهی باعث افزایش ایمنی و امنیت ساختمان می شود.

روش های بازسازی ساختمان

۱) بازسازی سبکی (آناستیلوز) :
در این نوع بازسازی ساختمان قطعات فرسوده تعویض می شوند و قطعه های جدید در سازه جایگزین آنها می گردد . این نوع بازسازی ساختمان عموما در ساختمان های فرسوده یا بناهای تاریخی اجرا می شود . طی بازسازی سبکی ساختمان ، نمای نهایی شباهت زیادی به نمای اولیه دارد .

۲) پاکسازی سبکی ساختمان :
طی این نوع از بازسازی ساختمان با توجه به تخضض و تشخیص مهندسین و کارشناسان ، عوامل کاهنده عمر سازه که باعث اعمال ضدد و ایجاد فرسودگی در ساختمان سازه می گردند ، شناسایی و حذف می گردند .

۳) بازسازی تکمیلی ساختمان :
این نوع بازسازی ساختمان عموما در ساختمان های فرسوده ای که همچنان مورد استفاده واقع می شوند ، اجرا می گردد . بدین صورت که قسمت های فرسوده و آسیب دیده ی ساختمان بازسازی می گردند تا ساختمان همچنان قابل بهره برداری باشد و با پایداری بیشتر به حیات خود ادامه دهد .

دلایل مهم برای بازسازی ساختمان

بازسازی تخصصی

برای شروع بازسازی و نوسازی ساختمان منزل اول باید بررسی کنیم که ساختمان به چه تغییراتی نیاز دارد و چه مقدار هزینه برای آن در نظر گرفته ایم . باید در نظر داست هدف از بازسازی ساختمان بیشتر ترمیم و مرمت ساختمان موجود در راستای افزایش طول عمر سازه می باشد . پس الویت اجرای بازسازی ساختمان با مناطق حیاتی ساختمان است . در ابتدا باید بخش های مهم ساختمان را که خرابی در آن از عمر سازه می کاهد بررسی کنیم و بودجه ی بیشتری را به آن اختصاص دهیم . در زیر به بخش های حیاتی و مهم یک ساختمان اشاره کردیم که خرابی یا پوسیدگی و نکات فنی آنها باید به دقت بررسی گردد و ترمیم آنها طی بازسازی ساختمان در الویت قرار بگیرد و بعد به بازسازی سایر نواحی پرداخته شود.

بازسازی ساختمان آپارتمانی

بازسازی ساختمان آپارتمانی یک روش مناسب برای بهبود کیفی سازه و ایجاد تغییرات مناسب در آن می باشد. بازسازی آپارتمان بويژه در سازه های قدیمی علاوه بر اینکه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود می تواند فضایی زیباتر، کاربردی تر و به روز تر از سازه ی موجود بسازد. برای بازسازی آپارتمان ابتدا باید توجه داشت که تغییرات مورد نظر نباید به گونه ای باشد که سبب ایجاد دگرگونی اساسی در ظاهر اصلی سازه شود لذا مناطقی که نیازمند بازسازی می باشند تعیین می گردند. سپس اقدامات مربوطه برای بازسازی ساختمان آپارتمانی صورت می پذیرد. بازسازی آپارتمان نه تنها برای ساختمان های قدیمی یک مسئله حیاتی است بلکه یک راه مناسب برای ایجاد تغییرات در سازه هایی است که دچار کمبود فضا می باشند و بدین طریق می توانند تغییرات موثری در حریم بخش های مختلف ایجاد کنند. آیتم هایی که در بازسازی ساختمان مد نظر قرار می گیرند شامل : بازسازی آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی، اتاق خواب، حال و پذیری می باشند. اقدامات صورت گرفته در بازسازی آپاترمان نیز عموما شامل تعمیرات و تزیینات مربوط به دیوارها، تغییرات کفپوش ها، آشپزخانه و کابینت ها، تعبیه تهویه مطبوع و سیستم نوین امنیتی و درنهایت طراحی داخلی ساختمان است . 

بازسازی به دلیل تغییر سبک زندگی

با توجه به پشرفت تکنولوژی و تغییر نیازها و نیز پیش روی به سمت زندگی مدرن، سبک زندگی افراد تغییر می کند. این پیش روی می تواند به سمت سادگی احجام، کمتر شدن فضاهای خصوصی و تمایل به داشتن ارتباط با فضاهای باز (مثل تراس) باشد. در سال های اخیر شاهد تغییر سبک ساخت آشپزخانه بوده ایم. در حال حاضر آشپزخانه ها دیگر فضای جدایی محسوب نمی شوند و اصطلاحا به حالت اپن ساخته می شوند. در خانه های لوکس همین اپن نیز برداشته شده و جای آن را آشپزخانه جزیره گرفته است. امروزه در بازسازی آشپزخانه های خانه های قدیمی که در آن آشپزخانه ها فضایی مجزا بودند، به حالت اپن و یا جزیره تغییر شکل می دهند.

دلایل مهم برای بازسازی ساختمان

تغییر کاربری خانه مسکونی به اداره و شرکت نیز تغییرات خاص خود را می طلبد. برای مثال انجام پارتیشن بندی شیشه ای (ایجاد فضای نیمه خصوصی) در محیط خانه و تبدیل آن به فضای اداری، نمونه ای از بازسازی خانه و تبدیل آن به محیط اداری است

علل اصلی بازسازی داخلی ساختمان

پیش تر گفتیم که بعد از سال ها استفاده از بنای مسکونی ممکن است خرابی هایی به بار بیاید و نیاز به تعمیر و نوسازی ساختمان احساس شود .یکی از دلایلی که نیاز به بازسازی ساختمان مسکونی را به وجود می آورد رشد نوآوری های سالیانه در زمینه ی طراحی داخلی ساختمان می باشد .اکثر ما انسان ها به روز بودن را دوست داریم و می خواهیم خانه ای که در آن زندگی می کنیم با استانداردهای مدرن مطابقت داشته باشد .بنابراین برای داشتن چنین شرایطی ، بهترین راه ممکن بازسازی خانه ی مسکونی می باشد .از دیگر دلایل بارز بازسازی ساختمان ،  از بین رفتن استحکام سازه ها می باشد که باید هرچه سریع تر اقدام به تعمیر و حفظ و نگهداری آن ها کنید تا در امنیت و آرامش قرار بگیرید .

دلایل مهم برای بازسازی ساختمان

سخن اخر

بازسازی آپارتمان ها و منازل کوچک عموما با هدف ایجاد فضای کاربردی بیشتر در منازل و آپارتمان ها صورت می­ گیرد. برای بازسازی داخلی آپارتمان و منزل کوچک فضا سازی به نحوی صورت می گیرد که هم فضا را بزرگ تر نشان دهد و هم تمامی امکانات یک خانه را در خود به شکل زیبایی جای دهد. در بازسازی خانه های نقلی و کوچک موارد زیادی را باید در نظر گرفت و مهم ترین قسمت بازسازی پذیرایی است که البته تمامی مراحل اجرای یک طرح ایده آل در فضای داخلی اعم از پوشش دیوارها ، کفپوش ها و … به سلیقه ی مشتری بستگی دارد و نکته مهم بعدی در بازسازی هزینه آن می باشد که در بازسازی و نوسازی خانه و آپارتمان های کوچک به دلیل متراژ کم به نسبت هزینه کمتری را متحمل خواهید شد. در بازسازی خانه های کوچک ، یک معمار و متخصص حرفه ای جهت ایجاد فضا های کاربردی و زیبا در اجرای طرح لازم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *