علت بازسازی چیست؟ چرا باید بازسازی کنیم؟

دلایل مهم برای بازسازی ساختمان

در این مقاله میخوایم به شما بگوییم علت بازسازی چیست؟ چرا باید بازسازی کنیم؟ اگر این سوال در ذهن شماست پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل بازسازی خانه‌های قدیمی و کلنگی نسبت به شرایط متفاوت است. ما برای بازسازی شاید به مجوز نیاز داشته باشیم. و شاید هم نیازی به این کار نباشد. برای اینکه بازسازی نهایتاً نتیجه‌ای رضایت بخش در پی داشته باشد باید طبق اصول خودش انجام شود  

بازسازی چیست؟

از لحاظ معنای کلمه ای بازسازی به معنای مرمت است که در آن گروهی متخصص با اجرای یک سری عملیات‌ها سعی در افزایش طول عمر بنا و بهتر کردن شرایط زندگی را دارند. بازسازی شامل عملیات هایی است از جمله تعمیر و تعویض لوله کشی‌ها و جابه‌جایی دیوارها است. 

علت بازسازی چیست؟ چرا باید بازسازی کنیم؟

نوسازی چیست؟

نوسازی از جنبه های مختلف با بازسازی تفاوت هایی دارد. بسیاری این دورا یکی میدانند. نوسازی به معنای نو کردن است. به عبارتی اقدامات انجام شده به معنای نو کردن ساختمان انجام میپذیرد. در انجام امر نوسازی بیشتر به ترمیم بخش‌های داخلی ساختمان پرداخته می‌شود. غالباً نوسازی شامل مواردی سطحی است مانند نصب کاغذ دیواری و غیره.

دلیل بازسازی چیست؟

بازسازی میتواند دلایل خاصی داشته باشد. در کل بالا بودن هزینه‌های مرتبط با ساخت و ساز یک ساختمان جدید، بسیاری را به سمت بازسازی و نوسازی منزل خود سوق می‌دهد. بازسازی قیمت یکسانی ندارد و بسته به نوع باز سازی قیمت ان میتواند تغییر کند. تغییرات در دکوراسیون و معماری داخلی نیز یکی دیگر از اصلی ترین دلایل بازسازی خانه ها است تغییر دکوراسیون نیز می‌تواند شدت‌های مختلفی داشته باشد. شاید فقط به تعویض دیوار پوش و کف پوش خلاصه شود و شاید هم بزرگ کردن آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی را در برگیرد. به هر حال بسته به شرایط همه ی این ها متفاوت میباشد.

علت بازسازی چیست؟ چرا باید بازسازی کنیم؟

بازسازی موارد مختلف ساختمان

سقف

در سقف برخی از ساختمان ها مشکلات اساسی وجود دارد به عنوان مثال قسمتی از آن تخریب شده است یا از استحکام کافی بر خوردار نباشد. در این صورت به تخریب و ترمیم سقف که بخشی مهم از مراحل بازسازی ساختمان است، با توجه به نظر مهندسان مربوطه اقدام می کنیم.

ستون

یکی دیگر از قسمت های اصلی ساختمان در مراحل بازسازی ساختمان ستون ها هستند، ستون ها که وزن ساختمان را بر دوش می کشند در اکثر موارد نباید تخریب شوند و فقط به تعمیرات جزیی و بازسازی محدود نیاز پیدا می کنند، این عمل ممکن است به رفع نواقص و استحکام بخشی به پایه ها کمک کند.

دیوار

تخریب و جابجایی دیوار ها یکی از اصلی ترین مراحل بازسازی ساختمان سازه ها بشمار می روند، در نوسازی این بخش از آنجایی که وزن بخشی از ساختمان بر روی دوش دیوارهای اصلی است، به هیج وجه نباید تخریب شوند و توجه به این اصل ضروری بنظر می رسد. دیوار های فرعی را می توان در جهت افزایش فضا، زیباسازی و جلوه بخشی به بنا، تخریب کرد و دیگر دیوارها را که آسیب چندانی ندیده اند مرمت و بازسازی کرد، اما تخریب دیوارهای اصلی بدون نظر مهندسان می تواند آسیب های جبران ناپذیری به ساختمان و اهالی آن وارد کند.

بازسازی و نوسازی به راستی کدام بهتر است؟

انتخاب نوع بازسازی

بازسازی نیز انواع مختلفی دارد و از این رو می‌تواند مراحل دیگر را نیز تحت تأثیر قرار دهد. بازسازی می‌تواند عملیات‌هایی را شامل شود که نیازی به مجوز نداشته باشند. در ابتدا باید مشخص کنید بازسازی مد نظر شما چیست ؟ آیا صرفاً فقط تعویض کاشی ها و سرامیک ها کفایت میکند یا خیر؟ به تعمیرات عمیق‌تر مانند تعویض لوله کشی‌ها یا حتی تغییر کاربری بخش‌هایی از خانه نیاز دارید یا خیر. تمامی عملیات‌هایی که لازم دارید تا اجرا شوند را از همان ابتدا بر روی کاغذ بیاوردید. 

زمان لازم برای بازسازی

با توجه به میزان بازسازی یک ساختمان مدت زمان متفاوتی برای هر بخش باید در نظر گرفت، اما به طور کلی از چند روز تا چند هفته برای تعمییرات ساختمانی زمان لازم است.

هزینه هریک از مراحل بازسازی

به دلیل نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول،  به تبع آن بازسازی و نوسازی ساختمان ها با افزایش قیمت مواجه شده اند، به همین دلیل توصیه می شود قبل از اقدام به تعمیرات سازه ، هزینه های مصرفی را بر آورد کنید.با توجه به افزایش هزینه ها، اگر با نظر کارشناس و مهندسان مربوطه نیازی به استحکام سازی وجود ندارد به مرمت و زیبا سازی مراحل بازسازی ساختمان اکتفا کنید.

کلام آخر

مطالب بالا بخشی از مراحلی هستند که برای بازسازی کامل یا جزئی یک خانه یا آپارتمان قدیمی میتوان در نظر گرفت. با این همه بازسازی جزئیاتی زیادی دارد و شاید مواردی را در بالا جا گذاشته باشیم. برای همین به شما توصیه میکنیم که مطالب دیگر مارا در این خصوص بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *