طراحی سالن زیبایی چگونه است

طراحی سالن های زیبایی به روش امروزی

امروز در این مقاله قصد داریم برای شما شرح دهیم طراحی سالن زیبایی چگونه است اگر به دنبال جواب این سوال میگردید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی سالن زیبایی

طراحی سالن زیبایی امروزه جز یکی ازمشاغل پررونق است که هر روز متوع تر میشود.  طراحی این سالن ها باید به شکلی باشد که علاوه بر ایجاد فضایی مناسب برای کار، از نظر ظاهر بتواند به خوبی نظر مشتری را جلب کند و در رقابت با دیگران به خوبی خود را نشان دهد. بیشتر افرادی که مراجعه مکرر به سالن زیبایی دارند، افرادی هستند که زیبایی از نظر آن ها بسیار اهمیت دارد. از این رو طراحی سالن زیبایی باید به گونه ای صورت گیرد که برای افراد زیبایی دوست بتواند جلب توجه کند و در عین حال فضای کافی و مناسبی به آرایشگران و مشتریان نیز بدهد.

انواع مدل های طراحی سالن زیبایی

امروزه مدل های مختلفی از سبک طراحی سالن زیبایی بوجود آمده است که بنا به سلیقه های افراد میتوان از آنها استفاده کرد. همیشه سعی کنید در کارهایتان از یک سبک استفاده کنید و از سبکهای ترکیبی استفاده نکنید. امروزه سبک های مدرن بیشتر از بقیه مورد پسند دیگران قرار میگیرند و سبک های کلاسیک در کمتر آرایشگاهی دیده می شود. همچنین ممکن است مدل های لوکس را بپسندید و به شیک بودن سالن بیشتر اهمیت دهید. در مدل های کلاسیک بیشتر از مواردی مانند کناف و چوب کار می شود ولی در مدل های سالن های لوکس از کاغذهای دیواری و گچبری بهره می برند. 

طراحی سالن زیبایی چگونه است

اهمیت نورپردازی در طراحی سالن های زیبایی

نورپردازی یکی از عوامل مهم در طراحی سالن های زیبایی است. هنگامی که آرایشگر به روی صورت مشتری کار میکند خوب است که طرفین بتوانند به خوبی همه چیز را ببینند. قطعا از این رو داشتن نور کافی و در زوایای مناسب بسیار اهمیت دارد.  نورپردازی باید به طوری باشد که نور به جای آینه به صورت شخص تابیده شود تا بهترین بازتاب از کار یک آرایشگر دیده شود. نورپردازی در سقف و دیوارها انجام می گیرد و بسته به دکوراسیون محیط از اجزای مختلفی استفاده می شود.

 

نقش آینه مناسب در طراحی سالن زیبایی

مهم ترین و اصلی ترین نیاز یک سالن زیبایی آینه آن است که باید در خرید دقت کافی داشته باشد و در پرداخت هزینه آن خساست به خرج ندید. آینه جدا از جنبه ی کاربردی خود می تواند باعث شود نور بیشتری در محیط تابیده شود و با بازتاب نور فضا را روشن تر و زیباتر کند. هم می توانید آینه های قدی بزرگ را انتخاب کنید یا از آینه های کوچک دیواری که به روی دیوار نصب میشوند استفاده نمایید. آینه باعث می شود فضا بزرگ تر نشان داده شود و زیبایی آن را دو چندان می کند. آینه میتواند جدا از اینکه صورت مشتریان را به آنها نشان دهد در دکوراسیون تاثیر بسیار زیادی بذارد  پس حتما در انتخاب آن دقت فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *