طراحی ویلا به سبک امروزی

هرآنچه درمورد ساخت ویلا باید بدانید

در این مقاله میخوایم مراحل و دلایل طراحی ویلا به سبک امروزی را برای شما شرح دهیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی ویلا به سبک امروزی از ابتدا تا انتها به یک داستان شباهت دارد که در واقع شما نقش اصلی را در آن ایفا می کنید. از ابتدا و شکل گیری فضاهای مختلف در ذهن تان گرفته تا زمانی که کلید در ورودی را می چرخانید و به همراه خانواده واردش می شوید. این داستان فرصتی را برایتان فراهم می آورد تا تمام رویاها و تصوراتتان را به کمک یک همراه، که در واقع همان معمار شماست، به واقعیت تبدیل نمایید. من می خواهم دراین مطلب نحوه شروع و اتمام این داستان را براتان شرح دهم تا بدانید که چطور سناریوی ساخت یک خانه نوشته می شود

قدم اول برای طراحی مدرن ویلا

مراحی که برای طراحی و ساخت یک ویلا طی می شود هم از جانب شما به عنوان کارفرما و هم از جانب معمار بررسی می شود و نشان می دهد هر یک نسبت به دیگری چه وظایفی برعهده خواهند داشت. اما در مراحل ابتدایی این شما هستید که باید با با پاسخ به یک سری از سوالات مهم، تصویر روشن و دقیقی را از آن چه که می خواهید ترسیم نمایید. فراموش نکنید انتخاب تمامی جزییات از تعداد اتاق ها گرفته تا مدل درب و پنجره مربوط به شماست

هرآنچه درمورد ساخت ویلا باید بدانید

هدف از طراحی ویلا

مهمترین قدم قبل از هر اقدامی، مشخص کردن هدف از ساختن ویلای مدرن میباشد امروزه استفاده از ویلای شخصی در فضاهای سرسبز و به دور از هیاهوهای شهر رویای هر شخص می‌باشد ولی هستند افرادی که از این فضاها به عنوان لوکیشن عکاسی استفاده می‌کنند حتی با فکر بزرگتر دنبال ساخت شهرک ویلایی هستند. بنابراین باید مشخص باشد که دنبال چه چیزی هستیم. پس در امر طراحی ویلا نیاز است تا سلیقه، اهداف، میزان بودجه و محل ساخت را به درستی تحلیل کنیم.

طراحی ویلا به سبک امروزی

طراحی ویلای مدرن توسط طراحان و سازندگان باید با رعایت تمام مراحل مربوط به بهره وری انرژی صورت پذیرد تا سازندگان و کارگزاران فرعی بتوانند این مراحل را به صورت مؤثر طبق طراحی ویلای مدرن انجام دهند. پارامترهای طراحی چندگانه وجود دارند که سازندگان باید از طراحان بخواهند تا توجه خاصی را به آنها داشته باشند.در نظر بگیرید که چگونه محیط زیست محلی برای ایجاد ویلا انتخاب شده است. در واقع آب و هوای آن منطقه در طراحی ویلای مدرن که قرار است صورت بگیرد موثر است. سطوح عایق، شدت هوای، استراتژی های کنترل رطوبت، فرصت های نور روز، و بسیاری از عناصر طراحی دیگر، باید در طراحی در نظر گرفته شود.

طراحی ویلا به سبک امروزی

مدل سازی انرژی در طراحی ویلا امروزی

در طراحی ویلای مدرن از مدلسازی انرژی استفاده کنید. در مرحله طراحی، استفاده از انرژی خانه باید با استفاده از نرم افزار مدل سازی انرژی برای اطمینان از اینکه از انرژی خالص می توانید استفاده کنید باعث می شود تا عملکرد ساختمان و هزینه ساخت و ساز را تعادل سازد. مدلسازی انرژی در طراحی ویلای مدرن تنها برآوردی را از انرژی فراهم می کند.مدلسازی انرژی به تعیین نقطه ای که در کارایی هزینه مؤثر است می پردازد و اینکه چه ترکیبی از اقدامات صرفه جویی در انرژی به بالاترین میزان پس انداز کمک می کند را در نظر می گیرد.به همین منظور در طراحی ویلای مدرن مهم شمرده می شود. تقریبا غیرممکن است که هزینه خالص انرژی های مختلف دقیقا مشخص شود، زیرا در طول زمان دارای درجه بندی متفاوت متفاوت است.

عایق بندی در طراحی ویلای مدرن

در طراحی ویلای مدرن مسئله فوق العاده مهم عایق بندی ویلا می باشد. عایق بندی راهبرد مقرون به صرفه برای ذخیره انرژی می باشد. مدل سازی انرژی، همانطور که در مرحله بالا ذکر شد، می تواند به شما در بهبود سطح عایق برای سقف، دیوارها و کف های ویلا کمک کند. در طراحی ویلای مدرن پنجره ها به صورت دوجداره طراحی و نصب می شوند، که در فصل های گرم از خروج سرما و در فصل ها سرد از خروج گرما جلوگیری کند. فن آوری پنجره به سرعت در زمینه طراحی ویلای مدرن در حال بهبود است. در بعضی شرایط آب و هوایی، ممکن است پنجره های پیشرفته دو جداره باشند، در حالی که در شرایط دیگر ممکن است پنجره های سه جداره برای ویلا انتخاب شوند.

روشنایی مهمترین اصل در طراحی ویلای مدرن

صرفه جویی در مصرف انرژی برای روشنایی، ویژگی مهم در طراحی ویلای مدرن است. چراغ های  ال ای دی برای طراحی ویلای مدرن بسیار مناسب هستند. علاوه بر این، آنها می توانند نیازهای مختلف نور را از نور سفید بسیار روشن به نور نرم و گرم برآورده کنند. انتخاب چراغ های مناسب برای ا طراحی ویلای مدرن ، مکان یابی چراغ ها به طور استراتژیک و استفاده از نور طبیعی به طور موثر ممکن است و به طرز چشمگیری می تواند انرژی مصرفی ویلا را کاهش دهد.

طراحی ویلای مدرن و انتخاب لوازم الکترونیکی با کارایی بالا در یک ویلا، تنها بیش از 40٪ از مصرف انرژی به دلیل گرمایش و خنک کننده صورت می گیرد، بنابراین، انتخاب لوازم انرژی کارآمد و مدیریت بار الکترونیکی ضروری است.

طراحی ویلا به سبک امروزی

ویلای مدرن دوستدار محیط زیست

سبک طراحی ویلای مدرن توجه بسیار زیادی به انرژی در ساختمان و بهره وری محیطی دارد. پس انتخاب مصالح، عایق ها یک فرآیند روش مند بوده و تنها سلیقه در آن دخیل نیست.استفاده حداکثری و بازتولید انرژی یکی از اهداف این سبک می باشد. بهره گیری صحیح انرژی شامل ایجاد صحیح جریان هوا، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش مصرف انرژی برای روشنایی و غیره نیز می شود. بدین گونه هست که ما به عنوان معمار و شما به عنوان مالک می توانیم با استفاده اصولی از سبک های معماری صحیح به حفظ سیاره زمین و کشورمان کمک کنیم.

چرا باید ویلاهای به سبک مدرن را دوست داشت؟

درک بصری طراحی ویلا مدرن برای چشم بسیار آسان است. این ویلاها دارای سادگی ای هستند که فهم آن برای بیننده بسیار آسان می کند. در این ویلاها هیچ چیزی برای قضاوت نمی یابید. در طراحی ویلا مدرن هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات نیست. هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در آن نخواهید یافت. دلایل زیبایی ویلای شما نیازی به مخفی شدن در پشت تزئینات را ندارند و جسارت، به روز بودن و لوکس بودن سبک زندگی صاحبخانه را فریاد می زنند.

طراحی داخلی ویلا

یکی از عناصر خیلی مهم در طراحی ویلا بحث دکوراسیون داخلی ویلا می باشد که نقش بسیاری در زیبایی ویلا و راحتی افرادی استفاده کننده دارد.ویلاهای دوبلکس یا ویلاهای تریبلکس آزادی عمل بیشتری نسبت به ویلاهای کوچک در زمینه دکوراتیو دارند. وجود فضاهای بزرگ با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی محیط، شاید مهم ترین پارامترها در طراحی مطلوب باشد. هم چنین طراحی باید به گونه­ای انجام شود که علاوه بر اینکه دیوارهای پیرامونی به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از قسمت هایی نیز دسترسی به فضای خارجی را به گونه­ای معمارانه و هنرمندانه فراهم سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *