نکات مهم درمورد طراحی ویلا

طراحی ویلا به سبک امروزی

امروز در این مقاله قصد داریم نکات مهم در مورد طراحی ویلا را خدمت شما بگیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ویلاها همچون سالهای گذشته هنوز هم سهم مهمی در سکونت مردم در سراسر جهان را بازی می کنند، به همین دلیل نیز طراحی ویلا همیشه مورد توجه معماران قرار داشته و هر روز نیز ویلاهای بسیار زیبایی طراحی و ساخته می شوند. شاید بسیاری طراحی ویلا را ساده بپندارند و با خود بگویند طراحی ویلا آسان است، اما اگر سری به وب سایت های بزرگ معماری مانند Archdaily بزنید خواهید دید که طراحان زمان بسیاری برای ایده پردازی و طراحی ویلاها می گذارند و آثار فوق العاده و قابل تحسینی ارائه می دهند. به همین دلیل است که بخش بزرگی از جوایز مطرح معماری در جهان به طراحی ویلاها اختصاص می یابد. به دلیل اهمیت طراحی ویلا در دنیای معماری، تصمیم گرفتیم تا ” نکات مهم در مورد طراحی ویلا  “ را در قالب مطلبی به شما عزیزان آموزش دهیم.

همانطور که گفته شد ورودی هر ویلا شروع داستان آن ویلا می باشد. پس چه بهتر که بتوانید ویلا را به گونه ایی طراحی کنید که نه تنها ظاهری زیبا بلکه قسمتی از طبیعت باشد. برای اینکار تنها نیاز است که تغییراتی را در حیاط و محوطه ایجاد کنید. گاها این تغییرات، یا افزودن و یا کاستن برخی از موارد می باشد. حتی با اضافه کردن استخر و برخی موارد از این قبیل ویلای خود را زیبا کرده ایید.

از آنجایی که عموما ویلاها در فضاهایی بزرگ ساخته می شوند، دست طراح برای پیاده سازی ایده های جذاب باز است و کمترین محدودیت در وجوه مختلف ویلا وجود دارد. بنابراین یکی از مهم ترین نکات در طراحی نمای ویلا این است که طراح حداکثر استفاده از فضا را بکند و به نحو احسن ساختمان ویلا را در زمین جانمایی و طراحی کند تا بتواند آنچه در ذهن دارد را پیاده کند.

در طراحی نمای ویلا باید توجه ویژه ای به اقلیم نیز صورت گیرد چرا که متریال مورد استفاده در طراحی نما ارتباط بسیار نزدیکی با اقلیم منطقه دارد و باید مورد توجه واقع گردد. یکی دیگر از موارد مهم در طراحی نمای ویلا جانمایی پنجره ها و سایز آنهاست که می تواند تاثیر بسزایی در طراحی نما داشته باشد.

نمای ویلا همچنین بازتاب دهنده فضاهای داخلی ویلاست به همین دلیل بازشوها، بیرون زدگی و تو رفتگی های حجم ویلا باید به شکلی طراحی شوند که با نیازهای عملکردی فضاهای داخلی مطابقت داشته باشند. به طور مثال در فضای نشمین ویلا به نور زیاد نیاز است و توصیه می شود از پنجره های بزرگ استفاده شود. استفاده از پنجره های بزرگ در نما می تواند تا حد زیادی به طراح معمار در طراحی نما کمک نماید.

روشن شدن باعث شده تا زیبایی باغ و سبزه های درون آن چندین برابر شود. این موردی است که امروزه در طراحی ویلا و محوطه سازی آن رواج یافته است. نورپردازی کمک شایانی به زیباتر شدن طراحی ویلا شما میکند. با این کار شما در فصل تابستان و بهار می توانید اوقات بیشتر و لذت بخش تری را در در محوطه ویلا و باغ خود تجربه نمایید. می توانید از این نور ها در دیواره استخر و ستون ها ساختمان استفاده کنید. انعکاس نور در آب موجب زیبایی بی نظیر و رؤیایی در محیط ویلا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *