مراحل بازسازی

بازسازی و نوسازی به راستی کدام بهتر است؟

در این قسمت میخواهیم در رابطه با مراحل بازسازی برای شما صحبت کنیم، اگر شما قصد بازسازی آپارتمان خود را دارین حتما این مقاله را تا آخر بخونید.

برآورد زمان و هزینه بازسازی

اولین قدم ما در مراحل بازسازی این است که بدانیم حدوداً چقدر باید پول و زمان بابت بازسازی هزینه کنیم. باید حساب کنیم که اصلاً هزینه بازسازی یا زمانی که بازسازی طول میکشد براساس شرایطی که ما داریم مناسب است یا خیر. امکان دارد بعد از فهمیدن مقدار پول و زمانی که باید هزینه کنیم از بازسازی کردن پشیمان شویم. 

انتخاب یک مجری خوب و با تجربه

بعد از برآورد زمان و هزینه بازسازی اگر هنوز قصد بازسازی را دارید باید به دنبال یک مجری و پیمانکار خوب و باتجربه باشید. باید در مورد تجربه بازسازی از ایشان سوال کنید و ازشون نمونه کار های مشابه بازسازی خودتان را بخواهید. بعد از پرسش پاسخ های مرتبط و مطمئن شدن از داشتن تجربه کاری میتوانید تصمیم بگیرید که اون شخص رو انتخاب کنید یا خیر.

مراحل بازسازی

برنامه ریزی دقیق برای اجرای پروژه

پس از عقد قرار داد باید از پیمانکار خود بخواین که یه زمان دقیق از اجرا و پایان کار خودش به شما ارائه بده. این برنامه ریزی شامل محاسبات دقیق برای پیشبینی هزینه بازسازی و مدت زمان آن نیز انجام می شود. به این ترتیب پیمانکار باید درکنار این برنامه ریزی، مبالغ و مدت زمان بازسازی را به کارفرما اعلام نماید. در نهایت اگر توافق نهایی صورت بگیرد قراد به صورت کتبی و شفاهی شکل میگیرد.

اخذ مجوز از شهرداری

مرحله بعدی از بازسازی اخذ مجوز بازسازی از شهرداری  است. علت آن هم معمولاً نگرانی از هزینه های اخذ مجوز یا پروانه بازسازی و یا زمانبر بودن آن است.

اگر انواع مجوزهای موجود رو بشناسین و مراحل کار رو بدونین قطعا کار برایتان خیلی اسون تر خواهد بود. دردسر و هزینه هایی که انجام بازسازی بدون مجوز شهرداری دارد، بیشتر از اخذ مجوز هزینه و زمان از ما میگیرد.بنابراین به شما توصیه میکنیم که حتما مجوز بازسازی خود را از شهرداری بگیرید.

کلام آخر

مطالبی که گفته شد در مورد قبل از بازسازی ساختمان هستش و موضاعات و نکات دیگری هستش که در مراحل بازسازی به آن توجه کرد که در مقالات بعد به آن میپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *