ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

در این مقاله قصد داریم به این سوال که ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست پاسخ دهیم، اگر قصد دارید یک سالن زیبایی حرفه ای داشته باشید این مقاله را از دست ندید.

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

ویژگی‌های سالن‎ زیبایی مدرن

در سالن زیبایی مدرن معمولا از متدهای روز دنیا جهت خدمات‌رسانی استفاده می‌کنند و از وجود متخصصین حرفه‌ای و با تجربه در رشته‌های مختلف آرایشگری بهره می‌برند. در حالی که در سالن زیبایی معمولی بیشتر کارها توسط یک نفر آرایشگر صورت می‌گیرد و تعداد خدماتی که ارائه می‌دهند بسیار محدود و ابتدایی است. مثلا برای آقایان جهت آرایش مو همیشه دو گزینه وجود دارد. آرایشگاه معمولی مردانه یا همان سلمانی‌های قدیم و یا سالن آرایشگری مدرن و پیشرفته که علاوه بر خدمات مو خدمات دیگری نیز در آن ارائه می‌شود.

در سالن زیبایی‌ مدرن و پیشرفته‌ی زنانه نیز وضع به همین‌گونه است؛ به طوری که در این‌گونه از سالن آرایش‌علاوه بر داشتن متخصص مستقل برای هر رشته، بخش‌هایی مجزا نیز در سالن زیبایی تعبیه شده است مانند بخش اکستنشن، بخش پدیکور و مانیکور، بخش مکاپ و گریم، بخش شنیون، بخش تاتو بدن و بخش‌های مختلف دیگر که هر کدام دارای تجهیزاتی مدرن و پیشرفته برای انجام کار و نیروی متخصص مربوط به همان کار است. سالن آرایشگری خوب باید دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد باشد تا بتواند از سایر سالن آرایشگری و زیبایی‌ها متمایز شود.

توجه به مشتری

مشتری اصولا برای آراسته کردن ظاهر خود و رسیدگی به چهره و پوست و موی خود وارد سالن زیبایی می‌شود. اگر دقت کرده باشید بعضی از افراد از ورود به سالن زیبایی‌ مدرن می‌ترسند؛ چون احساس می‌کنند این نوع از سالن‌ها هزینه بالایی را بابت خدمات دریافت می‌کنند و یا حس می‌کنند برخورد کارکنان این گونه مراکز با افراد ساده‌تر و معمولی‌تر شاید مناسب و دلچسب نباشد. باید بگوییم در واقعیت این‌طور نیست؛ چون در سالن زیبایی‌های حرفه‌ای این موضوع کاملا جا افتاده است که هر مشتری می‌تواند خاص باشد و باید توجه‌ای ویژه و خاصی برای تمام مشتری‌ها قائل شد تا کسی در این نوع از سالن آرایش‌ احساس بد و منزجر کننده‌ای از محیط نداشته باشد.

در واقع یک سالن آرایشگری و زیبایی خوب تنها به رضایت و مشتری خود اهمیت می‌دهد و برای آن ارزش قائل است بر همین اساس پرسنلی را استخدام می‌کند که دارای روابط عمومی بالا، حوصله زیاد و دارای ذوق و سلیقه باشد و نیز از هر گونه کبر و غرور به دور باشند. هزینه‌های این سالن‌ها بر طبق تعرفه و همچنین خدماتی که ارائه می‌شود دریافت می‌گردد. درنتیجه از لحاظ هزینه تفاوت چندانی با سالن زیبایی معمولی ندارند.

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

استفاده از تکنولوژی های جدید

به طور کل در دنیای مدرن استفاده از تمامی امکانات و تکنولوژی جهت رقابت در بازار امری ضروری و غیرقابل انکار است و این امر تمامی مشاغل را در بر می‌گیرد. این ویژگی در حرفه آرایشگری نیز باید اعمال شود و به آن توجه‌ای خاص داده شود. سالن زیبایی مدرن معمولا از تکنیک‌ها و روش‌های قدیمی استفاده نمی‌کند و برعکس تمام تلاش خود را در جهت به روز بودن روش‌ها و متدها انجام می‌دهد تا از دنیای مدرن و پیشرفته دور نباشد. مثلا جهت بازاریابی از تکنیک‌های جدید استفاده می‌نمایند و یا در اکثر سوشیال مدیاها فعال هستند، از ابزارها و وسایل مدرن و پیشرفته جهت خدمات‌رسانی استفاده می‌کند. که این خود موجبات رضایت مشتری و ایجاد محبوبیت بین آنان را به دنبال دارد. سالن زیبایی مدرن تمام تلاش خود را می‌کند تا با هر سلیقه‌ای که در مشتریان وجود دارد خود را منطبق نگه دارد.

تجهیزات و محصولات یک سالن زیبایی می تواند نشان دهنده ی یک آرایشگاه خوب باشد. بدیهی است که یک سالن زیبایی با تجهیزات جدید و وسایل مدرن، خدمات بسیار بهتری از آرایشگاهی ارائه می‌دهد که برای فر کردن مو هنوز از بیگودی‌های صد سال قبل استفاده می‌کند. البته سالن‌های مدرن و باکیفیت معمولا هزینه بیشتری هم دریافت می‌کنند اما قبول کنید که هزینۀ بیشتر برای حفظ سلامت و زیبایی می‌ صرفد. مثلا یک سالن زیبایی عروس که خدمات خوبی ارائه می دهد و از محصولات باکیفیت برای مشتریانش استفاده می کند، هزینه بیشتری هم دریافت خواهد کرد و این یک امر طبیعی است.

توجه به تمیز و مرتب بودن محیط

همه افراد دوست دارند که خدمات زیبایی و ارایشی خودشون رو در محیطی کاملا آرام، تمیز و بهداشتی دریافت کنند و اگر در یک سالن زیبایی این موارد رعایت نشه، مطمئنا دوباره به آن مراجعه نخواهند کرد. بنابراین تمیز و درخشان بودن تمام بخش ها و لاین های یک سالن زیبایی و ابزار و وسایلی که مورد استفاده قرار می گیره، به خودی خود نشان دهنده حرفه ای بودن آن سالن هست و هرچه بر روی این امر تمرکز و دقت بیشتری داشته باشند، مراجعه کنندگان بیشتر و ماندگارتری هم خواهند داشت. علاوه بر این پوشیدن لباس های تمیز، زیبا و جذاب توسط پرسنل هم یکی دیگه از ویژگی ها و خصوصیات بارز یک آرایشگاه حرفه ای هست!

داشتن تیم حرفه ای و متخصص

سالن های زیبایی امروزی معمولا تمام خدمات آرایشی و زیبایی رو به طور یک جا و در لاین های مختلف ارائه می دهند. یک سالن زیبایی حرفه ای معمولا برای هر بخش، دارای پرسنل متخصص بوده و در هر لاین، افراد متخصص و تیم حرفه ای فعالیت می کنند. همین موضوع باعث میشه تا مراجعه کنندگان این اطمینان رو پیدا کنند که خدمات آرایشی و زیبایی مورد نظر خودشون رو با بهترین کیفیت و زیر نظر افراد متخصص دریافت می کنند و از حرفه ای بودن آرایشگاه هم مطمئن خواهند بود!

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

روش تبلیغاتی مدرن

سالن‌های زیبایی بعد از انتخاب اسم اولین کاری که جهت شناساندن سالن آرایش خود باید انجام دهند طراحی لوگو است. در انتخاب لوگو باید نهایت دقت و درایت را داشته باشید؛ زیرا اولین نماینده سالن زیبایی شما جهت معرفی به مشتری محسوب می‌گردد. برای این کار از متخصصین تبلیغات و گرافیست‌های ماهر کمک بگیرید. در طراحی لوگوی سالن زیبایی خویش وسواس به خرج دهید و از این موضوع سرسری عبور نکنید. شعار تبلیغاتی مناسب و کوتاهی که هدف اصلی مجموعه شما را به مخاطب برساند را همیشه در سرلوحه کار تبلیغاتی خود قرار دهید. تدوین کمپین‌های تبلیغاتی، معرفی و تبلیغات سالن زیبایی از طریق سایت‌های مختلف، روزنامه‎ها، مجله‌ها، فضای مجازی و یا حتی تبلیغات رادیو و تلویزیون و بیلبوردهای تبلیغاتی از دیگر موارد و راه‌های معرفی یک سالن زیبایی مدرن محسوب می‌شود.

در انتها باید بگوییم که آپدیت کردن مهارت و استفاده از تمامی فرصت‌های شغلی و آموزشی از ویژگی‌های منحصر به فرد سالن زیبایی‌ مدرن و پیشرفته محسوب می‌گردد. بنابراین اگر تمایل دارید سالن آرایشگری و زیبایی مطابق با متدهای روز دنیا داشته باشید سعی کنید از همه لحاظ، خود، پرسنل خود و سالن آرایش خود را با تکنولوژی‌ها، آموزش‌ها، روش‌های تبلیغ و خدمات مدرن دنیا منطبق کنید.

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

قیمت و هزینه خدمات

در بخش‌های قبلی گفتیم که سالن‌های زیبایی حرفه ای از شما هزینۀ بیشتری دریافت می‌کنند. این هزینه بیشتر به‌واسطه استفاده از مواد باکیفیت‌تر و تجهیزات بهتر است؛ باوجوداین، برای انتخاب آرایشگاه مناسب باید به جیب‌تان هم دقت کنید. آرایشگاهی که با بودجه‌بندی‌تان تناسب ندارد، گزینه خوبی برای مراجعه مداوم نخواهد بود. پس به‌دنبال سالنی باشید که با نیازها و بودجه‌تان سازگاری بیشتری دارد. واقعیت این است که این موضوع تا حد زیادی به سبک زندگی و برنامه‌ریزی‌های شخصی‌تان وابسته است. اما ازآنجاکه مراجعه به آرایشگاه برای دریافت خدمات مختلف می‌تواند به یک روتین و برنامه دائمی خوشایند برای‌تان بدل شود، بهتر است که جایی را انتخاب کنید که توانایی پرداخت هزینه‌هایش را داشته باشید. مثلا وجود یک برنامه ثابت در ماه برای مرتب‌کردن ابروها و موها، دریافت خدمات ناخن و پوست و…، برنامه‌ای جذاب است و در صورتی ممکن خواهد بود که بتوانید از پس هزینه‌هایش برآیید

خلاقیت

یک آرایشگر ضمن اینکه تکنیک‌های آرایشگری را می‌داند باید ابتکار عمل داشته باشد و بتواند به طرز منحصربه‌فردی ظاهر افراد را جذاب ‌تر کند. استفاده از برخی رنگ‌ها به صورت بعضی افراد زیبایی نمی‌بخشد. جایگزینی رنگ و تکنیک، میزان ابتکارعمل آرایشگر را نشان می‌دهد. عکسی از مدل عروس دلخواه آرایشگر را در ارائه مدلی مناسب با سلیقه عروس کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *