عوامل مهم و مؤثر در طراحی سالن زیبایی زنانه

عوامل مهم و مؤثر در طراحی سالن زیبایی زنانه

امروز اینجا هستیم تا در مورد عوامل مهم و مؤثر در طراحی سالن زیبایی زنانه صحبت کنیم، این عوامل به شما کمک میکند که سالن زیبایی مدرن تر و زیبا تری داشته باشید.

طراحی سالن های زیبایی زنانه

آرایشگری امروزه تبدیل به یکی از جذاب ترین و پول سازترین حرفه ها در جهان شده و روز به روز شکل مدرن تری به خود می گیرد به همین دلیل تنوع طراحی و دکوراسیون سالن های زیبایی و آرایشگاه ها بسیار زیاد است. طراحی  سالن زیبایی زنانه بهتر است توسط افراد حرفه ای صورت گیرد تا باعث ایجاد حس خوب در محیط و جذب بیشتر مشتری شود.

آشنایی با انواع دکوراسیون سالن زیبایی به شما کمک می کند تا سالن زیبایی خود را از نظر شکل ظاهری ارتقا بخشید و یا اگر در فکر تاسیس آرایشگاه هستید از ایده های خوب بهره بگیرید و با دقت به دیزاین و طراحی دکوراسیون سالن زیبایی خود بپردازید. همانطور که می دانید آرایشگری امروزه تبدیل به یکی از شغل های اصلی و مدرن در دنیا شده و شرط موفقیت در این کار بعد از حرفه ای بودن، داشتن یک سالن زیبایی با دکوراسیونی جذاب و شیک می باشد. در ایران طراحی دکوراسیون سالن زیبایی خانم ها اهمیت بیشتری نسبت به آرایشگاه های مردانه دارد چرا که تعداد بانوانی که به آرایشگاه ها مراجعه می کنند و همچنین طیف خدمات آرایشگری زنان بسیار گسترده از آقایان است از این رو مدل دکوراسیون سالن زیبایی زنانه در جذب مشتری و ایجاد حس خوب و ماندگاری مشتری بسیار تاثیر گذار است. اگر هنوز ایده مناسبی در سر ندارید و یا سردرگم شده اید، پیشنهاد می کنیم یکی از کشورها را برای طراحی سالن زیبایی خود الگو قرار دهید، برای مثال می توانید سالن خود را یه سبک ایرانی، ایتالیایی، عربی و یا سبک های مدرن اروپایی دیزاین کنید، بدین ترتیب ایده های بهتری به ذهنتان خطور می کند و سبک خاصی را می توانید برای آرایشگاه خود به اجرا در آورید

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

همانطور که می دانید زیبایی و انجام خدمات زیبایی همواره از گذشته های دور مورد توجه بانوان قرار داشته است. امروزه با توجه به این موضوع و توسعه خدمات زیبایی، طراحی و دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی بیش از پیش نیز مورد توجه مشتریان و صاحبان سالن زیبایی قرار می گیرد. مراجعه کنندگان می خواهند تا فضای سالن زیبایی که به آن مراجعه می کنند تا حد امکان راحت بوده و از لحاظ بصری نیز برای آن ها خوشایند باشد. از طرفی دیگر نیز صاحبان سالن زیبایی سعی بر این دارند تا با دیزاین و طراحی سالن های خود، توجه و نظر مشتریان را جلب کرده و در میان رقیبان خود پیشی بگیرند

عناصر تاثیرگذار در طراحی سالن زیبایی زنانه

در شغل آرایشگری علاوه بر کیفیت بالای خدمات و رعایت اخلاق کاری، محیط کار نیز باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد، این موضوع به خصوص برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی زنانه از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور کلی ایجاد مکانی آرامش بخش و دوست داشتنی باعث میشود که مشتری ها به مشتری های ثابت تبدیل شوند، اگر شما نیز یکی از آرایشگرهای حرفه ای هستید که می خواهید محیطی جذاب و زیبا در سالن خود ایجاد کنید با ما همراه باشید تا با انواع دکوراسیون سالن زیبایی آشنا شوید، با این ایده ها می توانید طراحی دکوراسیون سالن زیبایی کوچک یا بزرگ خود را به تنهایی و یا با کمک یک مشاور طراحی داخلی، به بهترین شکل انجام دهید. برای طراحی انواع دکوراسیون سالن زیبایی در درجه اول باید آنچه را که در نظر دارید و با توجه به سلیقه و علایق خودتان اجرایی کنید که البته طراحی باید به گونه ای باشد که به جذب بیشتر مشتری منجر شود و یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید رنگ های استفاده شده در طراحی سالن است، معمولا ترکیبی از رنگ های شاد و کمرنگ و یا خنثی می تواند در جلب نظر مشتری نقش بسزایی داشته باشد، بعد از اینکه رنگ آرایشگاه مشخص شد نوبت به تجهیزات آن می رسد که باید با رنگ های سالن هماهنگی داشته باشند.

در طراحی انواع سالن زیبایی باید به نورپردازی توجه ویژه ای کرد چرا که نوع نورپردازی در جذابیت سالن تاثیر بسزایی دارد و مشتری ها از آرایشگاه های روشن بسیار استقبال می کنند، هیچ گاه محیط آرایشگاه را با کافی شاپ اشتباه نگیرید و به یاد داشته باشید سالن زیبایی با نورپردازی ایده آل می تواند در جذب مشتری و همچنین کیفیت کار شما تاثیر زیادی بگذارد. همچنین برای روشنایی سالن خود می توانید از ترکیب نورهای طبیعی و مصنوعی استفاده کنید و نورپردازی اطراف آینه ها نیز اهمیت بسیاری دارد. ترکیب آینه کاری و نورپردازی می تواند در طراحی انواع دکوراسیون سالن زیبایی نقش پر رنگی داشته باشد و بر جذابیت فضا اثرگذار است، به طور کلی هر چه فضای آرایشگاه، فانتزی تر باشد تاثیر بیشتر و بهتری در ترغیب مراجعه کنندگان و تبدیل شدن آن ها به مشتری های ثابت خواهد داشت.

عوامل مهم و مؤثر در طراحی سالن زیبایی زنانه

طراحی بخش مدیریت و میز پذیرش

طراحی این بخش که معمولا در ورودی سالن می باشد باید به شکلی باشد که ؛ اول از همه چشم نواز باشد و تاثیر اولیه ی مناسبی بر روی مشتری ها بذارد و در نگاه اول معرف زیبایی سالن شما باشد و دوم اینکه با سایر قسمت های سالن بصورت کامل هماهنگی داشته باشد و از تم یکسان و مناسبی با دیگر بخش های سالن شما داشته باشد. وابسته به اینکه از طراحی کلاسیک استفاده شده است و یا طراحی مدرن ، چیدمان میز پذیرش ، جنس ،رنگ و حتی اندازه ی آن متغیر می باشد.

 

انتخاب رنگ برای طراحی سالن های زیبایی

رنگ فضا اصلی ترین موضوع این پروژه است، رنگ است که باعث می شود ارتباط بصری کل فضا حفظ شود. اگر از طراحی مینیمالیستی بهره می برید، باید طراحی محیط داخلی کل سالن تان نیز این ویژگی را داشته باشد. اگر رنگی است باید با سایر اکسسوری و مبلمان هماهنگ شود. برای مثال ، قرمز و صورتی وقتی با تون سفید یخی هماهنگ می شود فضا را مدرن و جوانپسندانه می کند. انتخاب آن بستگی به سبکی که شما می پسندید دارد.

رنگها را به دو دسته تیره و روشن تقسیم می کنیم. می دانید که انتخاب رنگ های تیره برای فضای کوچک اصلا مناسب نیست از طرفی هم تناژ رنگهای روشن باید ماهرانه وارد محیط شوند. از لحاظ روانشناختی رنگ زمینه تاثیر مستقیمی بر روحیه فرد دارد پس شما برای اینکه احساس راحتی و آرامش را درخود و مشتریانتان ایجاد کنید بایستی از ترکیب رنگها ملایم استفاده کنید . اگر علاقه به رنگهای جیغ دارید لازم است برای کاهش تندی رنگ از رنگ های سفید یا رنگ های ملایم دیگر استفاده کنید.

معرفی انواع مختلف طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

در طراحی انواع دکوراسیون سالن زیبایی زنانه باید به این نکته توجه داشته باشید که طراحی باید درمرحله اول مطابق با استانداردهای جهانی باشد سپس به فکر انتخاب سبک مورد نظر خود باشید. یکی از انواع دکوراسیون سالن زیبایی، سبک مجلل یا ویکتوریایی است که در این نوع طراحی باید از تجهیزات بسیار لوکس و مجلل به سبک بریتانیای دهه 20 میلادی بهره بگیرید، اتفاقا ایرانی ها به این سبک های لوکس علاقه زیادی دارند و با چنین طراحی می توانید مشتری های بسیاری را جذب نمایید ولی این سبک مستلزم داشتن یک فضای بزرگ و بودجه کافی می باشد. همچنین چیدمان وسایل و مبلمان در این سبک اهمیت زیادی دارد و حتما در این باره باید با یک طراح داخلی مشورت کنید. لازم به ذکر است در این سبک باید از وسایل دکوری و تزئینی بسیاری در محیط سالن استفاده کرد.

عوامل مهم و مؤثر در طراحی سالن زیبایی زنانه

دکوراسیون سالن های زیبایی به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی دارای ویژگی های خاص و منحصر بفردی می باشد. دیوار ها و سقف های گچ بری شده ، حضور مبلمان هایی که عمدتا چوبی هستند. وسایل دکوری از جنس چوب و حکاکی شده ، سقف های بلند در این سبک ، پرده  های خاص و در بیشتر موارد با طراحی خاصی ، همچنین استفاده از رنگ طلایی ، کرم ، قهوه ای و سفید فضایی سرشار از آرامش را برای فضا به وجود می آورد . سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی سرشار از نظم  ها و تقارن می باشد.

درطراحی سبک کلاسیک به جزئیات توجه بسیاری می شود و دیوارها و سقف ها تماما گچ بری شده و از مبلمان چوبی استفاده می شود، در طراحی انواع دکوراسیون سالن زیبایی به این سبک از وسایل دکوری چوبی حکاکی شده، بسیار استفاده می شود و همچین سبک هایی در مکان هایی با سقف های بلند ، قابل اجرا می باشد و باید توجه داشته باشید که پرده ها در سبک کلاسیک اهمیت ویژه ای دارند و باید از پرده های مخصوص این سبک برای آرایشگاه خود استفاده نمایید.  به طور کلی چنین فضاهایی آرامش را به انسان هدیه میدهند و همین موضوع یکی از دلایل مهم برای جذب مشتری است، این سبک هم به مانند سبک فاخر ویکتوریایی در فضاهای بزرگ و با بودجه کافی قابل اجرا می باشد.

سخن پایانی

برای داشتن یک چیدمان منحصر به فرد در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، علاوه بر خلاقیت و ایده پردازی باید علم کافی در زمینه طراحی داخلی داشته باشید. هنگامی که شما اطلاعات و علم کافی در این زمینه را داشته باشید، هم می توانید با توجه به روانشناسی رنگ ها، مناسب ترین پلت رنگی را انتخاب کنید، و هم می توانید بر اساس اصول طراحی، مناسب ترین دیزاین را ارائه دهید.

پس اگر علم کافی در زمینه را ندارید، می توانید با دریافت مشاوره از یک طراح، در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی و یا آرایشگاه خود ایده های مناسب را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *