مبانی طراحی داخلی سالن های زیبایی

مبانی طراحی داخلی سالن های زیبایی

در این قسمت از سایت قصد داریم برای شما مبانی طراحی داخلی سالن های زیبایی را شرح دهیم و به اصول آن بپردازیم. دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی از آنجایی که مختص زیبایی و نظافت ظاهری  است، اهمیت بالایی دارد. طراحی داخلی آن هم باید از جذابیت و زیبایی ویژه‌ای برخوردار باشد. زیرا کسانی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند قطعاً زیبایی محیطی که به آن مراجعه می‌کنند نیز برایشان اهمیت خواهد داشت.برای جذب مشتری در کنار کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنید، طراحی محیط و حس خوشایندی که فضای سالن زیبایی به مشتری شما می‌دهد از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا که افراد زمان طولانی را بعضاً چندین بار در ماه از زمان خود را در سالن زیبایی می‌گذرانند.

نکته های ریز ولی کاربردی در طراحی سالن های زیبایی

سالن انتظار آرایشگاه شما بعد از درب ورودی در جذب مشتری حائز اهمیت است. بخشی از سالن را برای انتظار مشتریان در نظر بگیرید. شما باید به این بخش توجه خاصی داشته باشید طوریکه مشتریان گذر زمان را احساس نکنند. حتی اگر فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید قسمتی را برای تهیه نوشیدنی‌های سرد و گرم در نظر بگیرید تا مراجعه کنندگان بتوانند برای مدت زمانی که در سالن شما به سر می‌برند از خود پذیرایی کنند.

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

همیشه مشتریان سالن های زیبایی از گم شدن وسایل خود در سالن های زیبایی میترسند اما راه حل خیلی ساده ای وجود دارد.  شما به سادگی می‌توانید برای رفع این مشکل کمدهایی مخصوص مشتریان در نظر بگیرید. این کار ساده می‌تواند به آنها امنیت خاطر دهد و تا زمان اتمام کار کلیدهای کمد در اختیار خودشان باشد. برای هر کار قسمت مخصوصی را در نظر بگیرید تا تداخلی در کارهایتان ایجاد نشود. قبل از امر بازسازی و تغییر دکوراسیون آرایشگاه زنانه نیازهای خود را یادداشت کرده و در اختیار طراح داخلی قرار دهید. به عنوان مثال اگر میکاپ کار شما به صندلی مخصوص، آینه‌ی میکاپ و هر کدام از وسایل میکاپ نیاز دارد باید محلی را برای آنها در نظر گرفت.

از دیگر نکاتی که اهمیت بسیاری را داراست، این است که در یک سالن زیبایی همیشه باید قسمتی از محیط را به فضای نشیمن و انتظار تعلق داد. شما می توانید با در نظر گرفتن یک میز و چند صندلی به راحتی چنین فضایی را ایجاد کنید تا مراجعین بتوانند در وقت انتظار خود به مطالعه ژورنال یا استراحت بپردازند.

سالن های زیبایی کمابیش دارای خدمات دیگری نیز می شوند که با توجه به نوع و فضای سالن فرق می کند؛ اما به طور اکثر فضاهایی که در طراحی دکوراسیون یک آرایشگاه باید مد نظر قرار گیرند، به همین صورت طراحی شده و اصول کلی در رابطه با عموم آن ها صدق می کند. نکته ای که باید مد نظر داشت این است که سالن های زیبایی در مرتبه اول عملکردی می باشند و بنابراین دکوراسیون فضا نباید مزاحمتی برای کارکنان و مراجعین ایجاد نماید. یک دکور ساده با رعایت ملزومات می تواند بهترین طراحی جهت استفاده از چنین فضایی باشد.

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

نورپردازی

نورپردازی متمرکز از نکات بسیار مهمی است که باید در طراحی سالن های زیبایی به آن توجه کرد. نور فضایی که در آن خدمات ارائه می شود، خصوصا در قسمت بالای صندلی ها باید در راستای درست و به میزان مناسب تابیده شود. استفاده از لامپ های حبابی آویز با طول بلند می تواند این نیاز را به خوبی برطرف کند و فضای مورد نظر را از نور کافی برخوردار سازد. توجه داشته باشید که بهتر است به جای استفاده از نورپردازی میانی محیط برای هر صندلی نورپردازی مجزا ایجاد کنید تا روشنایی در قسمت های مختلف به خوبی تقسیم شود. نور مناسب یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیازها در هر سالن زیبایی است. پنجره های بزرگ در سالن نور کافی و مناسب را وارد فضا می کنند. اما ممکن است حریم خصوصی مشتریان را بگیرد. استفاده از کرکره بر روی این نوع پنجره ها علاوه بر آنکه قابلیت تنظیم ورود نور را در فضا به شما می دهد، باعث زیبا و جذاب شدن فضا نیز می شود.

صندلی

همیشه سعی کنید به مشتریان خود حس خوبی بدهید. اگر امکان استفاده از پنجره رو به فضای بیرون در فضای سالن فراهم است، به شما پیشنهاد می شود که صندلی های خود را رو به پنجره قرار دهید. در این حالت مشتریان قادر خواهند بود در عین قرار گرفتن جلوی آینه به تماشای منظره بیرون نشسته و از اوقات خود لذت ببرند و همینطور حوصله  آن ها در حین  اصلاح های طولانی سر  نمیرود.

میز پذیرش

میز پذیرش نسبت به سایر اشیای ضروری سالن های زیبایی جای کمتری را اشغال می‌کند اما یکی از مهم‌ترین عناصر اصول طراحی سالن های زیبایی محسوب می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که یک میز پذیرش مدرن در نزدیکی ورودی سالن زیبایی خودتان قرار بدهید. تعبیه چنین میزی به مشتریان در تعیین وقت‌ها، چک کردن رزروها و پرداخت کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید، چیدن میز پذیرش به گونه‌ای باشد که اطلاعات مرتبط به مشتریان به طور منظم و خارج از دید باشد. در غیر این صورت، میزی که با نامه‌ها و نوشته‌های پخش و درهم و برهم شلوغ شده باشد سالن های زیبایی را از جلوه می‌اندازد. میز پذیرش یکی از عناصر پررنگ یک سالن زیبایی به شمار می‌آید. چیدمان صحیح آن منظری حرفه‌ای از سالن زیبایی در معرض نمایش می‌گذارد. در صورت امکان، میز پذیرش و محل آن را طوری انتخاب نمائید تا از دید مشتریان دور بمانند و از حمله به اطلاعات سایرین اجتناب ورزند.

مبانی طراحی داخلی سالن های زیبایی

نکات مهم و ضروری در طراحی سالن های زیبایی

استفاده از مناطق مختلف

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید ، ایجاد مناطق باعث می شود مشتری از آمدن به سالن شما لذت ببرد. با استفاده هوشمندانه از نور و رنگ ، حتی کوچکترین سالن ها می توانند از مناطق مجزا بهره مند شوند. هنگام طراحی سالن با مناطق مختلف ، از حداقل تعداد قفسه بندی و وسایل شستشوی مورد نیاز استفاده کنید. این شانس فقط هنگامی محقق می شود که در چیدمان برای طراحی سالن زیبایی خلاق باشید.

نکته های برتر

• در طراحی سالن های زیبایی با این سبک، هر منطقه می تواند متفاوت از منطقه دیگر باشد ، اما سبک ها باید به نوعی یکدیگر را تکمیل کنند.

• موضوع اصلی کیفیت و طراحی است که به صورت نامحسوس مناطق را به هم پیوند می دهد.

• مناطق از نظر سبک ، رنگ ، کیفیت شبیه به هم هستند ، با تغییر در هر منطقه طرح ظریف تر می شود و ظاهری حرفه ای تر ایجاد می کند.

سقف بلند

داشتن یک سقف بلند می تواند خود را به یک فضای جادار در طراحی سالن های زیبایی، بها دهد ، اما می تواند احساس خالی بودن را هم منتقل کند. این ایده خوبی است که ارتفاعات سقف را در قسمت پذیرایی از سقف کاذب استفاده کنید با این کار یک احساس راحتی ایجاد می کنید ، سپس از سقف بلند در سالن اصلی برای تاکید بر فضا استفاده کنید.

 نکات پیشنهادی

• اگر سالن شما از سقف با ارتفاع زیاد برخوردار است ، می توانید با بکارگیری سقف کاذب برای قسمت بندی در سالن های زیبایی استفاده کنید و آن را به یک ویژگی و خصوصیت تبدیل کنید.

• هنگام طراحی سالن های زیبایی با سقف های بلند ، مهم است که از وسایل مختلف برای طراحی آرایشگاه استفاده کنید تا بیشترین فضا را داشته باشید و از آن به عنوان یکی از ویژگی های سالن استفاده کنید.

• مناطقی ایجاد کنید تا فضای بزرگ را بشکنید. می توانید برای متفاوت بودن در سالن اصلی از دیوار های بلند و دیوارهای خمیده ای را برای یک اتاق استراحت جداگانه یا یک اتاق کار ایجاد کنید.

• اگر به دنبال ایده هایی در مورد چگونگی کار با فضای خود هستید ، با یک طراح حرفه ای صحبت کنید که از طریق گزینه هایی که شخصا برای طراحی سالن زیبایی شما خواهد بود مشورت بگیرید.

استفاده از سبک های مختلف سبک را برای ایجاد جو در نظر بگیرید. آویز کردن چراغ ها در هر بخش می تواند از ویژگی های متمایز بودن سالن شما نسبت به بقیه شود.

مبانی طراحی داخلی سالن های زیبایی

استفاده از رنگها

فضای یک سالن زیبایی را می توان به طور موثر و با استفاده از چند رنگ غالب تفکیک کرد، بدون آن که ذره ای فضا کوچک شود. به کار بردن این رنگ ها در وسایل مورد استفاده در فضا نیز کار بسیار هوشمندانه ای است که باعث ایجاد هماهنگی و تناسب در فضا می شود.همچنین رنگ ها می توانند نمایانگر برند و نام تجاری شما باشند. اگر فضای آرایشگاه کوچک است، از رنگ های تیره استفاده نکنید. اما از آنجایی که به دلیل ایجاد لک و آلودگی در آرایشگاه ها این رنگ بسیار کارآمد است، می توانید در طراحی سالن های زیبایی بزرگ تر این رنگ را به کار ببرید.

نقش گل و گیاه در سالن زیبایی

برای آن که آرایشگاه تان جذاب تر شود، می توانید از گل ها و گیاهان طبیعی در فضا استفاده کنید. وجود گل ها و گیاهان باعث می شود تا فضا آرام بخش شود و زندگی به فضای شما اضافه شود. همچنین گیاهان هوا را تمیز و اکسیژن تولید می کند. استفاده از گل هایی که با ترکیب رنگی موجود در سالن زیبایی تان هماهنگی دارند، ایده بسیار جذاب و خوبی است.

نقطه کانونی در سالن زیبایی

سعی کنید در طراحی آرایشگاه زنانه یک نقطه را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید تا توجه مشتریان را به خود جلب کند. تابلوهای نقاشی، مجسمه های بزرگ و آثار هنری خلاقانه می توانند موارد مناسبی برای نقطه کانونی باشند. همچنین اگر دیواری در سالن وجود دارد که نمی دانید چطور از آن استفاده کنید، این دیوار می تواند با طراحی و دکوراسیون خلاقانه گزینه خوبی برای تبدیل شدن به نقطه کانونی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *