مواردی که در طراحی سالن های زیبایی باید رعایت کنید

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

در این مقاله قصد داریم مواردی که در طراحی سالن های زیبایی باید رعایت کنید را به شما  بگوییم، پس با ما باشید.

اولین نکته و مساله که باید قبل از شروع کار در نظر داشته باشید، اهمیت زیاد نوع طراحی داخلی سالن های زیبایی می باشد. دلایل زیادی برای اینکار وجود دارد که مهم ترین آنها احساس رضایت در مشتری می باشد. سالن های زیبایی فضایی بدور از استرس، غم و ناراحتی می باشد و اغلب افرادی وارد این محیط میشوند، به دنبال احساس خوب هستند. در نتیجه طراحی سالن های زیبایی باید به گونه ای انجام شود که در حالت کلی چیزی جز حس و حال خوشایند را در افراد آن محیط ایجاد نکند.

باید در انتخاب اندازه میز و صندلی ها دقت داشته باشیم تا فضا نامرتب نباشد و رفت و آمد در آنجا سخت نباشد. با در نظر گرفتن اصول طراحی سالن های زیبایی میتوان به زیباتر شدن محیط کمک کرد. همچنین براحتی می توان فضاهای کوچک را مدیریت نمود. در نتیجه انجام اینکار و طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی تنها جنبه زیباشناسی نداشته، بلکه مدیریت فضا را به خوبی در برمیگیرد.

انتخاب سبک

سبک های مختلفی در طراحی سالن های زیبایی وجود دارد که هر یک با توجه به منطقه، سلیقه، فرهنگ و خواسته‌های مدیران متفاوت است. در انتخاب سبک دیزاین سالن‌های زیبایی باید به سلایق مشتریان توجه کرد و محیطی را بوجود آورد که حس خوبی را منتقل کند.
در گذشته اغلب مدیران سبک های کلاسیک را برای سالن زیبایی و آرایشگاه خود انتخاب می‌کردند، اما امروزه با تغییر سلیقه مخاطبان بیشتر تمایل به استفاده از سبک مدرن و مینیمالیسم در طراحی داخلی سالن زیبایی هستند.

طراحی سالن های زیبای مردانه

انواع سبک های دکوراسیون سالن های زیبایی

در سبک کلاسیک سالن زیبایی جزئیات اهمیت بالایی دارد و دیوارها و سقف‌ها تماماً گچ بری شده و از مبلمان چوبی استفاده می‌شود که ویژگی اصلی سالن های زیبایی با طراحی کلاسیک را شامل می‌شود. در طراحی کلاسیک برای دیزاین بیشتر از لوازم چوبی استفاده میشود. سبک کلاسیک نیاز به بودجه کافی و فضای بزرگ دارد. همچنین استفاده از رنگ های طلایی، کرم، سفید، قهوه‌ای و سبز که سرشار از آرامش هستند مناسب این سبک می‌باشند. این سبک نشان‌دهنده نظم و آرامش خاصی در سالن می‌باشد

سبک مدرن

دیزاین سالن زیبایی مدرن، یکی از راه‌های مناسب برای جذب مشتری است. شما برای انجام این کار می‌توانید دیوار های سالن را بارنگ های غیرمتعارف مثل آبی روشن، قرمز، نقره‌ای، سیاه‌وسفید رنگ‌آمیزی کنید. همچنین در تجهیزات برای سالن از جمله آیینه‌ها، میز و صندلی‌ها نیز شما می‌توانیدخلاقت به خرج بدید یعنی به‌صورتی که از فرم معمولی خودشون به دور باشند و حالت غیرمتعارفی داشته باشند این کار به جذابیت سالن خیلی کمک میکند.  سعی کنید از تجهیزات مدرن برای طراحی داخلی سالن خود استفاده کنید.مهمترین ویژگی این سبک استفاده از شکل های هندسی زاویه‌دار، میزهای سبک مدرن مربع شکل و کوتاه و مبل‌هایی ساده است. دکوراسیون به سبک مدرن در اصل یک فضای ساده و خلوت هستش. و در این سبک از وسایل تزیینی استفاده نمیشود و در صورت استفاده بسیار کم و محدود است. در دیزاین سالن زیبایی مدرن فضای کوچک یا بزرگ مهم نیست این سبک در نهایت منجر به ایجاد فضایی خلوت و ساده می شود که بسیار جذاب میشود و طرفداران زیادی هم دارند. دلیل اینکه به سبک های مدرن اهمیت زیاد داده میشود خلوتی و سادگی این سبک هستش.

سبک مینیمال

مینیمال به معنی لغت است اصطلاح مینیمالیست با توجه به محل کاربرد آن در معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین دلیل است که مینیمالیسم به سادگی شهرت دارد. همانطور که توضیح دادیم می‌توان گفت ساده گرایی در صنعت دکوراسیون سالن زیبایی به معنای ساده کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش است. این سبک یکی از معروف‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی است و استفاده از رنگ‌های روشن و به‌خصوص سفید از مهم‌ترین نمایه‌های اصلی مینیمالیستی است. 

ویژگی های یک سالن زیبایی حرفه ای چیست

تاثیر رنگ در دکوراسیون

رنگ تاثیر خیلی بسازی دارد و ارتباط مستقیمی با روح و روان مشتری ها دارد بنابراین بایستی در انتخاب آن بسیار دقت کنید. انتخاب یک رنگ مناسب می‌تواند زندگی را درون سالن به جریان درآورد.
بهتر است از رنگ مناسب استفاده کنید تا به صمیمیت و گرمای فضایتان بیافزایید.

معمولا در طراحی سالن های زیبایی از دو رنگ متضاد استفاده میشود. انتخاب رنگ تا حد زیادی به سبک دکوراسیون بستگی دارد اما رنگ های روشن مانند سفید و خاکستری با تزئینات صورتی، بنفش، قرمز و سایر رنگ های شاد می‌تواند گزینه‌ای عالی به شمار روند. برای زیبا تر شدن سالن بهتر این است که از رنگ های روشن به‌عنوان رنگ غالب استفاده شود و از سایر رنگ‌ها در مبلمان و سایر تجهیزات تزئینی استفاده شود. با انتخاب این رنگ‌ها ما محیط بزرگ‌تر، روشن و تمیزتر و منظم تر خواهیم داشت.

باتوجه به خدماتی که انجام میدهید رنگ مورد نظر مبلمان، کاشی ها و بقیه چیزها رو انتخاب کنید. دقت کنید که رنگ قسمت‌ها یا اتاق های مختلف هم باید باهم هماهنگی داشته باشد.

 خصوصیت رنگ های روشن اینه که فضای شمارو دلباز تر میکند، همچنین رنگ‌های روشن این خاصیت را دارند که می‌توانند فضا را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود نشان دهند. اگر فضای سالن شما کوچیک است توصیه میکنیم از رنگ های روشن استفاده کنید اما یادتان باشد در طراحی دیزاین سالن زیبایی چنانچه از فضای بزرگی برخوردار هستید قرار نیست رنگ های روشن را کنار بگذارید یادمان باشد که چه فضا کوچک باشد چه بزرگ اولویت را روی رنگ های روشن بگذارید با این تفاوت که در فضای بزرگ تر می‌تواند از ترکیب رنگ تیره نیز استفاده کنید.

نورپردازی

توصیه میکنیم که از لامپ های مناسب در سالن زیبایی استفاده کنید چرا که لامپ‌ها نه تنها به تنهایی به کمک نور طبیعی می‌آیند تا سالن روشن تر نشان داده شود، بلکه محیط ارامش بخشی برای مشتریان خلق میکند. معمولاً در سالن‌ها از لامپ های فلورسنت (مهتابی) استفاده می‌شود اما استفاده از چراغ های دیوارکوب هم میتواند ایده های خوبی باشد. فضا باید به گونه ای روشن باشد که جدا از مشتری حتی خود شما هم در آن احساس آرامش کنید.دقت کنید که  ، چرا که هیچ مشتری ای دوست ندارد زمان انتظار خود را در یک سالن تاریک و بی روح منتظر بماند. پس نور نقش خیلی مهمی در طراحی سالن های زیبایی دارد. دقت کنید که برای روشنایی سالن زیبای خود سعی کنید از تمام نور طبیعی سالن استفاده کرده باشید، سعی کنید در ترکیب رنگ های از زرد و سفید استفاده کنید چون پوست را بهتر نشان میدهد. در اطراف آیینه سالن خود حتماً از نورپردازی مناسب استفاده کنید چرا که رضایت مشتری زمانی جلب می‌شود که چهره خود را با نورپردازی مناسب ببیند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *